از رکوردشکنی گرما تا کاهش ۲۹ درصدی بارش در گلستان از جمله اخبار مهم دوشنبه چهاردهم تیرماه در گلستان بود.

از رکوردشکنی گرما تا کاهش ۲۹ درصدی بارش در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، ساعت فعالیت ادارات در گلستان با توجه به هشدار افزایش دما، تغییر کرد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گلستان گفت: از روز سه شنبه با عبور سامانه کم فشار شاهد کاهش دما به همراه رگبار و رعد و برق پراکنده در گلستان خواهیم بود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گلستان گفت: از روز سه شنبه با عبور سامانه کم فشار شاهد کاهش دما به همراه رگبار و رعد و برق پراکنده در گلستان خواهیم بود.

شهردار گرگان گفت: برابر اعلام وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور پروژه تله کابین در خارج از محدوده ثبت‌شده جنگل‌های هیرکانی توسط یونسکو، احداث می‌شود و قطع هزاران درختان برای احداث آن نیز صحت ندارد.

داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی در استان گلستان نشان می‌دهد رکورد دمایی در تیرماه با ثبت ۴۹.۱ درجه سانتی‌گراد تا ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه در بسیاری از مناطق استان شکسته شده است.

محمدی نیک از رونمایی از سامانه جامع خدمات ازدواج با محوریت استان گلستان خبر داد.

معاون آب منطقه ای استان گلستان می گوید که سطح آب های زیرزمینی گلستان به میزان کل ظرفیت سدهای استان کاهش یافته و از طریق چاه های کشاورزی و بخش خصوصی در حال تامین کسری آب گرگان هستند.

نصیبی گفت: با پیگیری دولت و مصوبه مجلس لایحه مالیات برارزش افزده ابلاغ شد و اعتبارات در اختیار دهیاری ها قرار می گیرد که ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر است.

در حالی که اجرای روش‎ های نوین آبیاری می‎ تواند تأثیر بسزایی در افزایش راندمان آبیاری و عملکرد محصول داشته باشد اما بی‎ ثباتی در بازار قیمت، بالا بودن هزینه نصب و اجرای آبیاری نوین، عدم اقتصادی بودن روش‎ های نوین آبیاری برای اراضی خرد، موجب شده تا کشاورز علی رغم میل باطنی خود از این روش ‎ها کمتر استفاده کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: تاکنون در ۸۰ هزار هکتار از اراضی گلستان، آبیاری تحت فشار و کم فشار اجرا شده و ۱۳۰ هزار هکتار باقیمانده است که امیدواریم بزودی اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در سال زارعی جاری، مقدار بارندگی تجمعی متوسط در گلستان ۳۰۰ میلی متر بوده که ۲۹ درصد کاهش را نسبت به بلندمدت نشان می دهد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار