ییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کل کشور برای افراد بالای ۷۰ سال واکسیناسیون انجام شده و این در حالی است که خوشبختانه در استان سیستان‌وبلوچستان ما توانستیم این رقم را به ۶۰ سال برسانیم و همچنین این مجوز را گرفته ایم که واکسن کرونا در این استان به افراد بالای ۵۰ سال تزریق شود و سن تزریق واکسن کرونا در این استان ۲۰ سال کاهش یافته است.

آخرین خبرها از ویروس دلتا و واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از میزان، حسینعلی شهریاری در خصوص وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان سیستان‌وبلوچستان گفت: واکسیناسیون نیاز کل کشور است و استثنایی در مورد آن وجود ندارد چرا که هم اکنون در موج پنجم کرونا قرار داریم و وضعیت در نزدیک به ۱۰۰ شهر قرمز است.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کل کشور برای افراد بالای ۷۰ سال واکسیناسیون انجام شده و این در حالی است که خوشبختانه در استان سیستان‌وبلوچستان ما توانستیم این رقم را به ۶۰ سال برسانیم و همچنین این مجوز را گرفته ایم که واکسن کرونا در این استان به افراد بالای ۵۰ سال تزریق شود و سن تزریق واکسن کرونا در این استان ۲۰ سال کاهش یافته است.

نماینده مردم سیستان‌وبلوچستان افزود: اینکه انتظار داشته باشیم کل مردم این استان واکیسنه شوند، امری غیر ممکن است چرا که اصلا این تعداد واکسن را در کشور نداریم به علاوه ویروس جهش یافته هندی در استان‌های دیگر هم شیوع پیدا کرده است و تمام شهر‌های قرمز دیگر هم درگیر ویروس دلتا شده اند.

وی ضمن اشاره به اینکه واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال در استان سیستان‌وبلوچستان آغاز شده است و تزریق واکسن به اشخاص بالای ۵۰ سال هم طی چند روز آینده شروع می‌شود، توضیح داد: به طور کلی شیوع ویروس دلتا مشکل اختصاصی استان سیستان‌وبلوچستان نیست و کل کشور را درگیر کرده است و همه استان‌ها نیاز به واکسیناسیون سریع دارند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص گرانی داروی ژلوفن اظهار کرد: از آنجایی که این دارو‌ها جزء دارو‌های ضروری محسوب نمی‌شوند و دولت آن‌ها را با ارز نیمایی وارد می‌کند و هنگامی که قیمت ارز بالا می‌رود، قیمت این دارو‌ها هم نسبت به قبل حداقل ۴ برابر می‌شود و نه تنها در مورد ژلوفن بلکه متاسفانه این اتفاق برای بسیاری از دارو افتاده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار