معاون تبلیغات اسلامی گلستان:

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: ۳۰ عنوان برنامه در دهه امامت و ولایت از عید قربان تا عید غدیر خم در پنج کارگروه تخصصی در گلستان برگزار می شود.

۳۰ عنوان برنامه طی دهه امامت و ولایت در گلستان برگزار می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، حجت الاسلام رضا دیلمی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه برنامه ریزی بزرگداشت دهه امامت و ولایت اظهار کرد: یکی از محوری ترین مباحث در تعالی اسلام ناب و موضوع تمدن سازی، مسئله امام شناسی است.

وی بیان کرد: یکی از محوری ترین اقدامات امام رضا (ع) پس از حضور در طوس، تبیین نقش امامت و امام شناسی در لایه های نخبگانی و فرق و ادیان مختلف در مناظرات علمی بود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: زیارت جامعه کبیره دنیایی از معارف الهی بوده و درون مایه این زیارتنامه با ارزش یک دوره امام شناسی از لسان انسان کامل، یعنی وجود بابرکت و نورانی امام هادی (ع) است.

دیلمی اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ فضیلت در حوزه امام شناسی و جایگاه امامت در این زیارتنامه مطرح شده است.

وی گفت: در تاریخ هرجا پیوندی و شاخصه ای بر اساس شاخصه های امامت و ولایت نهادینه شد و رقم خورد همراه با پیروزی و رویش بوده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: اگر امروز ایران اسلامی بر بلندای جهان ایستاده و نظاره گر افول تدریجی و حتمی تمدن پوسیده جهان غرب است بخاطر این است که با شاخصه های تحول آفرین گفتمان امامت و ولایت در مسیر تمدن سازی حرکت کرده است.

دیلمی ابراز کرد: جامعه ای که در آن روح امام شناسی، ولایت شناسی و شاخصه های آن منطبق با شاخصه های امامت و ولایت نباشد آن جامعه دچار مشکل، انحطاط، انحراف و فساد می شود.

وی بیان کرد: سیره زندگی حضرات معصومین (ع) از هر منظری که بنگریم تحول گراست و باعث بالندگی جامعه می شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: ما امروز بیشتر از گذشته در مسیر تمدن سازی نیازمند ترویج و بسط گفتمان امام شناسی در سیر تحولی جامعه هستیم و شبکه نخبگان، اساتید حوزوی، دانشگاه ها و کنشگران فعال فرهنگی، اجتماعی و دینی باید در این خصوص بیشتر ورود پیدا کنند.

دیلمی یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و رسالت ما به عنوان یک نهاد انقلابی، قطعاً کارهای فرهنگی و تکریم شعائر دینی و انقلابی، در هر شرائطی تعطیل بردار نیست بلکه با ابتکار، نوآوری و خلاقیت و استفاده از شیوه های نوین تبلیغی، تبیین و ترویج با حفظ دستورالعمل های بهداشتی، پیگیری و عملیاتی می شود.

وی با اشاره به اینکه مسجد سنگر است و هرگز رویکرد و اهداف عملیاتی آن تعطیل نمی شود، تاکید کرد: مسجد سنگر بسط ارزش ها و پایگاه فرهنگی، اجتماعی، دینی و مذهبی و سنگر مدیریت بحران ها و تحول در جامعه است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: جشن عید غدیر در گلستان با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا در مناطق روباز در تفرجگاه ها و پارک ها برگزار می شود.

وی تصریح کرد: ۳۰ عنوان برنامه در دهه امامت و ولایت از عید قربان تا عید غدیر خم در پنج کارگروه تخصصی برگزار می شود.

دیلمی گفت: نهضت کمک های مومنانه، توزیع ۱۱۰ هزار غذای گرم با پویش طرح اطعام دهی علوی با همت تشکل های دینی و انقلابی، فضاسازی محیطی، حسینیه مجازی، مسابقات فرهنگی، نقاشی و عکاسی از سفره عید قربان و عید غدیر، مراسم ۱۰ شب در ۱۰ مسجد، کاروان های شادی در محلات، محافل قرآنی و غیره از برنامه های محوری در دهه امامت و ولایت است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار