مدیر کل آموزش و پرورش گلستان گفت: تاکنون ۶۰ فضای آموزشی که ظرفیت تجاری‌سازی داشتند تجاری‌سازی شده و یا در حال تجاری‌سازی هستند.

۶۰ فضای آموزشی در گلستان تجاری‌سازی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، احسان گوهری‌راد امروز در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت خوب خیرین شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵ مدرسه در قالب ۷۲ کلاس درس توسط خیرین شهرستان در حال احداث است که تلاش داریم تا نیمی از آنها در سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری برسد.
وی درباره وضعیت استخدامی ماده ۲۸ و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: از محل ماده ۲۸ استخدامی آزاد لیسانس و فوق‌لیسانس سهمیه استان گلستان ۸۵۰ نفر بوده که سهم گنبدکاووس از این میزان ۱۵۰ نفر است، سهمیه استخدامی دانشگاه فرهنگیان در گلستان ۸۱۴ نفر بوده که از این تعداد ۱۳۰ نفر متعلق به شهرستان گنبدکاووس است.

* کمبود نیروی انسانی در شهرستان گنبدکاووس
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به کمبود نیروی انسانی در شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا با در نظر گرفتن تعداد سهمیه بیشتر برای شهرستان گنبدکاووس  بتوانیم بخش زیادی از مشکلات نیروی انسانی شهرستان را حل کنیم.
وی درباره تجاری‌سازی فضاهای مازاد آموزشی بیان کرد: حدود ۶۰ فضای آموزشی گلستان در حال تجاری‌سازی بوده که برخی از آنها افتتاح و یا در حال افتتاح است.
گوهری‌راد گفت: تجاری‌سازی فضاهای آموزشی در شهرهای کردکوی، بندرگز، گرگان، علی‌آبادکتول، مراوه‌تپه، کلاله، مینودشت و آزادشهر انجام شده که به طور مثال در شهرستان آزادشهر هشت باب فضا تجاری‌سازی شده که ماهانه بین ۸ میلیون تومان تا ۳۰ میلیون تومان درآمد آنها است.
وی ابراز کرد: گنبدکاووس ظرفیت خوبی در تجاری‌سازی فضاهای آموزشی داشته و از این محل می‌تواند درآمد خوبی در تهیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز آموزشی داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان بیان کرد: کلیات رتبه‌بندی فرهنگیان در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی انجام شده که با انجام کامل این طرح انقلاب بزرگی در حوزه آموزش و پرورش رخ خواهد داد و حقوق همکاران فرهنگی ۸۰ درصد گروه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها می‌شود.
* کلاس‌های جبرانی متوسطه اول و دوم دانش آموزان گنبدی مجازی برگزار می‌شود
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: کلاس‌های جبرانی متوسطه اول در پایه هفتم، هشتم و نهم برای درس‌های ریاضی، علوم، زبان خارجه، عربی و مطالعات در دو پایگاه به صورت مجازی برگزار می‌شود و شهریه هر درس به صورت حضوری ۳۰ هزار تومان و غیرحضوری ۲۰ هزار تومان است.
وی تصریح کرد: کلاس‌های جبرانی برای متوسطه دوم برای هر واحد درسی به صورت مجازی ۲۰ هزار تومان و حضوری ۲۵ هزار تومان است.
کمال‌الدین نظرنژاد درباره فضاهای آموزشی در راستای تجاری‌سازی گفت: سه آموزشگاه بنت‌الهدی، دبیرستان صدیقه کبری و دبیرستان حضرت معصومه (س) برای تجاری‌سازی در نظر گرفته شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار