فرماندار آزادشهر با بیان اینکه مطالعات طرح جمع‌آوری آب‎های سطحی در آزادشهر به اتمام رسیده است، گفت: هنوز برای اجرای این طرح اعتباری اختصاص نیافته است.

طرح جمع‌آوری آب‎های سطحی در آزادشهر نیازمند اعتبارات ملی و استانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ حمیدرضا ملک‌حسینی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس از آزادشهر در خصوص میزان خسارت بارش در سه روز قبل اظهار کرد: در ۷۲ ساعت گذشته بارش نقطه‎ای و شدید در منطقه آزادشهر داشتیم، توسط اعلام سازمان هواشناسی و آب منطقه‎ای میزان بارش حدود ۷۰ میلی‌متر بود که حجم زیادی را شامل می‎شد.

وی تصریح کرد: قبل از این اتفاق براساس اخطارهای هواشناسی تماس‎هایی با دستگاه‌های جزو شورای مدیریت بحران در استان داشتیم و اعلام کردیم دستگاه‌ها باید آمادگی نسبی و لازم را در این شرایط داشته باشند.

فرماندار آزادشهر بیان کرد: شروع بارش حدود ساعت ۲۳ شب بود و با توجه به زمان کم آن حدود ۴۰ دقیقه خسارت‎های اندکی را در سطح شهرستان شاهد بودیم با این وجود این نوع بارش‎ها وقتی به صورت حجم انبوه و نقطه‎ای اتفاق می‎افتد با توجه به وضعیت جوی رواناب حرکت کرد و بخشی از معابر شهری را فرا گرفت اما با حضور به موقع نیروهای امدادی و شهرداری از بروز حوادثی که  به خسارات حادی برای شهروندان ایجاد می‎کرد، جلوگیری شد.

*خسارت ۵۰ میلیون تومانی به تأسیسات برق آزادشهر هنگام بارش‎های نقطه‎ای

ملک‌حسینی  با بیان اینکه در حوزه تأسیسات برق در چند نقطه آزادشهر خسارت وارد شد، گفت:  در همان شب برق در سطح شهرستان پایدار و حدود ۵۰ میلیون تومان خسارت در بحث برق به شهرستان وارد شد.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که برای خسارت حداقلی از بارش‎های نقطه‎ای در سطح آزادشهر در دست اجراست، افزود: آزادشهر از جمله معدود شهرهایی در استان  است که شهرداری در سال‎‎های گذشته طرح مطالعات جمع‌آوری آب‌های سطحی را اجرا کرد این مطالعات انجام و اجرای این طرح نیاز به اعتبارات دارد که در گذشته باید برای اجرای این طرح اعتباراتی پیش‌بینی می‎شد که امسال از محل اعتبارات تملک، اعتباری برای شهرداری آزادشهر در خصوص جمع‌آوری آب‎های سطحی و رواناب اعتباری در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در ضلع جنوبی روستای «فاضل آباد» در آزادشهر یک آب‎بندان وجود دارد که می‎توان به عنوان یک سیل‌گیر نیز از آن استفاده کرد با توجه به وقوع سیلاب‎های گذشته این مخزن ۱۲۰ هزار مترمکعبی مقداری گل‌ولای گرفته و برای لایروبی این مخزن هماهنگی‎های لازم انجام شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار