معاون شهرسازی و معماری شهردار گرگان:

معاون شهرسازی و معماری شهردار گرگان گفت: بافت تاریخی شهر سال‌ها مورد بی توجهی قرار گرفته بود، اما با ورود مدیریت شهری در زمینه احیای بافت تاریخی زمینه برای رونق گردشگری فراهم شده است و امروزه شاهد هستیم که ساماندهی بافت تاریخی گرگان آینده خوبی پیش رو دارد.

احیای بافت تاریخی زمینه‌ساز ورود سرمایه‌گذاران شده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ مجید طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان این که از جمله مسائل مدنظر نظر این دوره مدیریت شهری توسعه صنعت گردشگری بود، اظهار کرد: بافت تاریخی شهر گرگان اولین بافت ثبت شده تاریخی کشور است که متأسفانه در این سال‌ها همواره مورد کم توجهی قرار گرفته بود، اما در این دوره مدیریت شهری، برای اولین بار شهرداری با رویکرد احیا و مرمت و بهسازی، به مسئله بافت تاریخی شهر گرگان ورود پیدا کرد.

وی افزود: در این راستا شهرداری با همکاری مشاور و ارائه طرح‌هایی متناسب با بافت که در قالب تفاهم نامه مشترک شهرداری با میراث فرهنگی، اداره کل راه و شهرسازی و استانداری انجام گرفت به منظور احیای بافت تاریخی شهر اقدامات خوبی کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار گرگان ادامه داد: انجام پروژه‌ها در حوزه کالبدی و عملکردی بافت با هدف توسعه گردشگری انجام شد تا حوزه گردشگری شهر علاوه بر منطقه ناهارخوران در بافت تاریخی شهر نیز فعال باشد.

طاهری خاطرنشان کرد: قبل از ورود جدی مدیریت شهری به ساماندهی بافت تاریخی شهر گرگان، با توجه به مشکلات بافت و ارزش پایین اقتصادی منازل مسکونی آن چندان مورد توجه مردم نبود اما در حال حاضر و بعد از گذشت چهار سال، شاهد ورود سرمایه گذاران به روند ساماندهی بافت هستیم.

وی گفت: خانه‌های فاخر و ارزشمندی توسط بخش خصوصی در داخل بافت بازسازی شده است و امروزه نه تنها خروجی جمعیتی از بافت نداریم بلکه ارزش اقتصادی که در بافت ایجاد شده، روند مهاجرت را معکوس کرده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار گرگان ادامه داد: روند مهاجرت در بافت تاریخی شهر معکوس شده و سرمایه گذران تمایل دارند روی احیای خانه‌های ارزشمند داخل بافت سرمایه گذاری کنند.

طاهری با بیان این که از جمله مسائل مدنظر نظر این دوره مدیریت شهری توسعه صنعت گردشگری بود، تصریح کرد: بافت تاریخی گرگان سال‌ها مورد بی توجهی قرار گرفته بود اما در حال حاضر زمینه فراهم شده تا با احیای آن زمینه و بستر برای رونق گردشگری شهر فراهم شود و با این اقدامات، بافت تاریخی آینده خوبی پیش رو دارد.

طرح تفصیلی ظرفیت خوبی برای ارائه خدمات بهتر فراهم کرده است

وی در خصوص طرح تفصیلی شهر گرگان نیز گفت: تعیین تکلیف طرح تفصیلی شهر گرگان به یکی از مهمترین طرح‌هایی بود که قرارداد آن از سال ۹۳ بسته شده بود. این طرح بعد از گذشت ۷ سال در تاریخ ۲۸/‌۱۲/‌۹۹‬ به تصویب رسید و جهت اجرا به شهرداری گرگان ابلاغ شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار گرگان در این خصوص خاطرنشان کرد: بعد از آن که طرح جامع شهر گرگان در سال ۹۲ ابلاغ شده بود، بلافاصله قرارداد طرح تفصیلی منعقد شد فرآیند تهیه این طرح به طول انجامید و در نهایت با اجماع و پیگیری و جلسات متعدد کمیسیون ماده ۵، طرح تصویب و ابلاغ شد.

طاهری افزود: این طرح ظرفیت خوبی دارد و امکان ارائه خدمات بهتر و شفاف‌تر را برای شهروندان گرگانی فراهم می‌کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار