رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گنبدکاووس از افزایش ترافیک شهری به دلیل قطع مکرر برق خبر داد و گفت: خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و بیشتر شدن تردد خودرویی برای استفاده از کولر ماشین در هوای گرم از جمله علل افزایش ترافیک در زمان قطعی برق است.

قطع مکرر برق ترافیک شهری گنبدکاووس را افزایش داد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سرهنگ مجید نوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون ۱۰ چراغ فرماندهی در تقاطع‌های مرکزی شهر گنبدکاووس فعال است که با قطعی ۲ تا سه ساعته برق و خاموشی چراغ‌ها، ترافیک افزایش پیدا می‌کند که باید با حضور نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی تردد در چهارراه‌ها مدیریت شود.

وی بابیان اینکه حدود ۹۰ هزار خودرو با پلاک انتظامی گنبدکاووس وجود دارد، افزود: به شهرداری و فرمانداری ویژه گنبدکاووس پیشنهاد شده تا باتوجه به مشکلات ناشی از خاموشی چراغ‌های فرماندهی، شرایط استفاده از باطری خورشیدی در این چراغ‌ها بویژه در ساعات قطعی برق را فراهم کنند.

سرهنگ نوری اضافه کرد: قطع مکرر برق در سایر نقاط شهر گنبدکاووس که چراغ‌ چشمک‌زن راهنمایی و رانندگی فعال است نیز مشکلات ترافیکی را برای مردم ایجاد کرده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گنبدکاووس ادامه داد: در برخی مواقع به سبب قطع برق، خیلی از خانواده‌ها از کولر خودروها برای خنک شدن و غلبه بر گرما استفاده می‌کنند که این موضوع نیز سبب افزایش تردد خودروها و احتمال وقوع سوانح رانندگی در خیابان‌های این شهر بالاخص شب‌ها شده  است.

وی گفت: قطعی برق و تاریکی معابر به‌ویژه در محدوده بلوار صیادشیرازی که لاین پیاده‌رو و جاده سلامت دارد، باعث افزایش نگرانی از وقوع حوادث رانندگی شده است به همین جهت از اداره برق درخواست شده تا در این نقاط تیرهای برق را به صورت یک در میان خاموش کنند.

سرهنگ نوری افزود: شهر گنبدکاووس با وجود ترافیک شناور در تقاطع‌ها، از سال ۹۷ تاکنون در بحث وقوع سوانح رانندگی جرحی و فوتی یک روند کاهشی را طی کرده و جزو شهرهای سبز استان گلستان در بحث حوادث رانندگی شناخته می‌شود.

وی، پایش علل تصادفات و اصلاح هندسی نقاط حادثه‌خیز را از عوامل کاهش تصادفات در گنبدکاووس دانست و اضافه کرد: ماموران راهنمایی و رانندگی هر ماه ساعت، محل و علت سوانح رانندگی در سطح شهر را بررسی و پوشش مناطق پرحادثه را در برنامه کاری خود قرار می‌دهند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گنبدکاووس ادامه داد: سال گذشته هفت نقطه حادثه‌خیز به طور میانگین با وقوع پنج تا ۶ فقره تصادف در هفته با همکاری شهرداری گنبدکاووس اصلاح هندسی شد و ساماندهی چهار نقطه حادثه خیز باقی مانده نیز در دستورکار قرار دارد.

به گفته سرهنگ نوری، در سه ماهه نخست امسال وقوع تصادفات منجر به فوت شهر گنبدکاووس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد کاهش یافته است.

شهر تاریخی و بزرگ گنبدکاووس از گذشته تاکنون به عنوان شهری معین برای جمعیت افزون بر ۵۰۰ هزار نفری ۶ شهرستان شرق گلستان به شمار می‌رفته و علاوه بر میزبانی بخشی از جمعیت ۲۰۰ هزار نفری مناطق روستایی خود، شاهد سفرهای چند ساعته یا یک روزه حداقل یک سوم جمعیت شهرستان‌های همجوار است، با مشکلات پیدا و پنهان ترافیکی مواجه است.

شهر گنبدکاووس با حدود ۲۸ کیلومتر مربع وسعت دومین شهر بزرگ استان گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار