روسای ۲ اداره کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) گنبدکاووس گفتند که امسال ۳۱۳ واحد مسکونی برای خانوارهای مددجوی با بیش از ۲ عضو بدون مسکن و دارای زمین و یا دارای خانه غیر مقاوم در مناطق روستایی و شهر مرزی اینچه‌برون احداث می‌شود.

امسال ۳۱۳ خانه برای مددجویان کمیته امداد گنبدکاووس احداث می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ روسای ۲ اداره کمیته امداد منطقه یک و ۲ گنبدکاووس روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند که ساخت این تعداد واحد مسکونی در راستای تفاهم‌نامه پنج جانبه "کمیته امداد، بنیاد مسکن، بسیج سپاه انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان (علوی) و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)" ساخته خواهد شد و هر یک از این نهادها بخشی از اقدامات برای ساخت مسکن را برعهده دارد.

رییس اداره کمیته امداد منطقه ۲ گنبدکاووس دراین خصوص گفت: این اداره تاکنون ۲۰۰ خانوار مددجوی بدون مسکن یا صاحب مسکن غیرمقاوم را در مناطق روستایی حوزه فعالیت این اداره بویژه در بخش کمتر توسعه یافته داشلی برون و شهر مرزی اینچه‌برون شناسایی کرده است.

محسن خداپرست افزود: هم اکنون مراحل اداری، تکمیل پرونده و معرفی به بانک ۱۹۰ متقاضی درحال انجام است و عملیات اجرایی ساخت حدود ۱۰ واحد مسکونی نیز شروع شده است.

خداپرست ادامه داد: زیربنای هر واحد مسکونی ۵۵ مترمربع است که با هزینه هر مترمربع ۳۰ میلیون ریال توسط بسیج سپاه احداث خواهد شد و این نهاد کارهای اجرایی ساخت بنا و تامین کارگر و بنا را برعهده دارد.

رییس اداره کمیته امداد منطقه ۲ گنبدکاووس گفت: بنیاد مسکن مسوولیت معرفی متقاضیان برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه یک میلیارد ریالی با بازپرداخت ۲۰ ساله را بر عهده دارد و بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام نیز هرکدام بخشی از هزینه ساخت و تامین ۱۰ تن سیمان رایگان را تامین خواهند کرد.

وی افزود: کمیته امداد نیز علاوه بر کمک بلاعوض ۳۰۰ میلیون ریالی برای ساخت مسکن، یک وام قرض الحسنه ضروری درصورت نیاز برای تکمیل مسکن در اختیار مددجویان قرار می‌دهد.

به گفته خداپرست، هم اکنون کمیته امداد منطقه ۲ گنبدکاووس ۶ هزار و ۱۴۰ خانوار با جمعیت ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر زیرپوشش دارد.

همچنین رییس اداره کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس نیز به خبرنگار ایرنا گفت که برای ساخت مسکن مددجویان واجد شرایط این اداره تاکنون ۱۱۳ نفر شناسایی و اعلام آمادگی کردند که هم اکنون مراحل اداری و معرفی به بانک مددجویان درحال انجام است.

محمد باقرپور با بیان اینکه این اداره هفت هزار و ۲۴۵ خانوار با جمعیت ۱۳ هزار و ۱۶۴ نفر زیرپوشش دارد، افزود: شناسایی مددجویان فاقد مسکن که زمین برای ساخت خانه داشته باشند و یا صاحب مسکن غیرمقاوم هستند، ادامه دارد و محدودیتی در معرفی و ساخت خانه برای آنها نیست.

کمیته امداد شهرستان ۳۷۳ هزار نفری گنبدکاووس به دلیل جمعیت و وسعت بالا و نیز با هدف رسیدگی بهتر به مددجویان و نیازمندان، از سال ۹۵ به دو منطقه یک و ۲ تبدیل شد.

 

ارسال نظر

  • اجوگل اورند
    0

    من درخواست از کمیته دارم

آخرین اخبار