تزریق بیش از ۱۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در گلستان، تحویل ۱۷۵ خانه احداثی برای زلزله زدگان رامیان و آزادشهر، کسب چند مدال توسط تیم دوومیدانی دختران گنبدکاووس در مسابقات قهرمانی کشور و کمک خیر گنبدی به مردم سیستان و بلوچستان از مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته این استان است.

تزریق بیش از ۱۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در گلستان و چند خبر کوتاه

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت: تزریق مجموع نوبت اول و دوم واکسن کرونا در این استان از مرز ۱۰۰ هزار دُز گذشت.

علی باقری افزود: تاکنون ۶۷ هزار و ۵۸۸ نفر نوبت اول و ۳۲ هزار و ۴۸۴ نفر نیز نوبت دوم واکسن کرونا را در استان گلستان دریافت کردند.

وی ادامه داد: واکسیناسیون گروه‌های سنی ۷۰ سال به بالا بدون وقفه در حال انجام است و مشمولان دریافت واکسن می‌توانند به مراکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح استان مراجعه کنند.

**

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های رامیان و آزادشهر گفت که براثر زلزله شهریور سال گذشته، ۲۱۱ واحد مسکونی در رامیان و ۳۹ واحد مسکونی در آزادشهر تخریب شد که عملیات ساخت تمام این واحدها به غیر از چند واحد که در مرحله پی‌کنی قرار دارند، پایان یافته و یا در مراحل نهایی قرار دارد.

مرتضی احمدی، بیشترین واحدهای تخریبی این حادثه را مربوط به روستاهای ویرو و قورچای شهرستان رامیان دانست و افزود: ۲۳۵ واحد مسکونی احداثی در رامیان و آزادشهر به مرحله فونداسیون و ۲۲۸ واحد به مرحله ستون، ۲۱۱ واحد به مرحله سقف رسیده و دیوارچینی ۱۸۲ واحد انجام شده است.

وی ادامه داد: با پایان یافتن مرحله گچ و خاک ۱۷۵ واحد مسکونی، هم اکنون مردم در این خانه‌ها ساکن هستند.

**

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گلستان، ورزشکاران اعزامی رشته دو و میدانی بانوان گنبدکاووس در رده نوجوانان به مسابقات کشوری، مدال‌های نقره و برنز کسب کردند.

در این مسابقات که روزهای ۱۸ و ۱۹ ماه جاری به میزبانی شهرکرد برگزار شد، بهار واحدی نائب قهرمان پرتاب نیزه و نائب قهرمان پرتاب وزنه و سلما سلطانی نائب قهرمان پرش سه گام و مقام سوم در پرش طول را کسب کردند.
**

رییس جمعیت‌هلال احمر گنبدکاووس گفت: به سبب شرایط نامناسب استان سیستان و بلوچستان دربحث همه‌گیری کرونا و نیاز مردم این استان به کمک‌های مردمی، برخی اقلام بهداشتی و درمانی توسط محمد شهرکی برای مردم آن ارسال شد.

اصغر نودهی افزود: خیر و داوطلب جمعیت هلال احمر گنبدکاووس ۴۰ هزار عدد ماسک و ۴۰ دستگاه کپسول اکسیژن به همراه مانومتر را برای مردم استان سیستان و بلوچستان ارسال کرد.

همچنین به گفته علی بزرگمهر مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان گلستان، این نیکوکار گنبدی علاوه بر اقلام بهداشتی و درمانی، مبلغ یک میلیارد ریال نیز به حساب مجمع خیین سلامت استان سیستان و بلوچستان واریز نمود.

**

استاندار گلستان در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان در گرگان از تصویب احیای بافت‌های تاریخی و بازآفرینی محلات خبر داد و گفت: بافت‌های تاریخی و فرسوده در شهرهای استان متناسب با دستورالعمل جدید ابلاغی وزارت راه و شهرسازی باید احیا شود.

هادی حق شناس افزود: در این جلسه مصوب شد که در سه شهر قرق، سرخنکلا و جلین، احیای بافت‌های فرسوده و بازآفرینی محلات در دستور کار قرار گیرد.

**

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان راهکار میان مدت تامین آب شرب در استان را استفاده از سدها دانست و گفت که در افق دراز مدت ۱۴۲۵ راهکار اساسی تامین آب شرب در استان استفاده از آب دریا است.

سید محسن حسینی افزود: برای تامین ۵۰ میلیون متر مکعب آب شُرب باید ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب دریا را شیرین سازی کرد که با پیگیری‌های انجام شده  مجوز شیرین سازی در وزارت نیرو در حال نهایی شدن است و به‌زودی صادر می‌شود.

وی ادامه داد: در برنامه‌ میان مدت نیز نیازها احصا و منابع بررسی شده است و با چهار طرح سد میرداماد، سد قره‌چای، افزایش تخصیص شُرب سد نرماب چهل‌چای و استفاده از تخصیص ۱۰ میلیون متر مکعبی سد گله ورد برای تامین آب شُرب استان تلاش می‌شود. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: در بخش کوتاه مدت نیز اجرای ۶ طرح آبرسانی در دستورکار قراردارد که در قالب این طرح‌ها، حفر تعدادی چاه، چند ایستگاه پمپاژ، چند مخزن، اتصال چاه‌ها به هم، سیستم‌های برقی و خطوط انتقال آب در حال انجام است. 

**

مراسم استقبال و وداع با پیکر مطهر ۲ شهید گمنام که روز گذشته وارد استان گلستان شدند، عصر و شامگاه دیروز با حضور برخی نیروهای نظامی، مسوولان و مردم در شهر خان ببین، گلزار شهدای گمنام رامیان و مصلی نمازجمعه شهر دلند برگزار شد.

قرار است، پیکر مطهر این دو شهید دوران دفاع مقدس از ساعت ۱۰ امروز یکشنبه از مقابل بانک ملی به سمت محل خاکسپاری در صحن مصلی شهر دلند برگزار شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار