سرپرست نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان گلستان، از برپایی همایش روشنگری عفاف و حجاب در آن شهرستان خبرداد.

همایش روشنگری عفاف و حجاب در گمیشان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، سید زمان آل حسینی، گفت: در هر جامعه نوع و کیفیت لباس زنان و مردان افزون بر آنکه از شرایط اقتصادی، اجتماعی و اقلیمی آن جامعه پیروی میکند، قویاً تابع جهان بینی و ارزشهای حاکم بر فرهنگ آن جامعه و حتی مبیّن و آیینه آن جهانبینی است.

وی ضمن اشاره به برپایی همایش روشنگری عفاف و حجاب در گمیشان در روز دوشنبه 21 تیر ماه، افزود: نیروی حیا و عفاف که عنصری درونی و روحی است، تدبیری از سوی خداوند برای کنترل آنان بر استفاده درست از جمال و جذابیت خود در عرصه ی زندگی و جامعه  می باشد. 

آل حسینی ضمن قدردانی از کلیه حاضران در این همایش و اشاره به برپایی نمایشگاه تجسمی موضوعی در محل برپایی همایش، ادامه داد: حجاب و عفاف پدیده ی دینی ـ فرهنگی مهمی در تعالیم اسلامی و توجه به زمینه های فرهنگی ـ اجتماعی به عنوان بستر آن بسیار شایسته و لازم است و اشاعه و تعمیق آن نیازمند آموزشهای بنیادین و مداوم در خانواده، مدرسه، دانشگاه و اجتماع است. 

یادآوری می شود همایش روشنگری عفاف و حجاب در گمیشان به همت و همکاری  فرهنگ و ارشاد اسلامی  و آموزش و پرورش و بسیج فرهنگیان شهرستان گمیشان به مناسبت روز عفاف و حجاب (21 تیرماه) برگزار شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار