مهدی تقی پور مازندرانی

برای ایجاد کردن عفت در دیگران باید عفیف بود. پدر و مادر باید خودشان عفیف باشند تا فرزندان با عفتی تربیت کنند. باید در نوع مشارت با دیگران دقت کنند، چه در رفتار و چه در سخن گفتن و نگاهشان، عفت را رعایت کنند. این کار فرزندان اثر گذار خواهد بود و آن ها با عفت می شوند.

خانواده ها از کوچکی عفت را در فرزندان خود تقویت کنند

مهدی تقی پور ، فعال فرهنگی شهرستان کردکوی و مدیر مدرسه رستگاران، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، در توضیح تفاوت دو مقوله حجاب و عفاف گفت: اگر چه این دو کلمه با یکدیگر مترادف هستند، اما حجاب ظاهری است و عفاف درونی است.عفت یک موضوع جهان شمول است، اما حجاب موضوعی خاص است.حجاب پوشش ظاهری انسان است و عفاف علاوه بر پوشش، کلام و نگاه را شامل می شود.

تقی پور با اعتقاد به این که اگر خانواده بتواند از کوچکی عفت را در فرزندان خود تقویت کنند، آن ها انسان های عفیفی بار خواهند آمد، ادامه داد:  یکی از نشانه های عفت پوشش و حجاب مناسب است. برای ایجاد کردن عفت در دیگران باید عفیف بود. پدر و مادر باید خودشان عفیف باشند تا فرزندان با عفتی تربیت کنند. باید در نوع مشارت با دیگران دقت کنند، چه در رفتار و چه در سخن گفتن و نگاهشان، عفت را رعایت کنند. این کار فرزندان اثر گذار خواهد بود و آن ها با عفت می شوند.

تقی پورمازندرانی

این فعال فرهنگی صدا و سیما را عامل موثر در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بین مردم جامعه دانست و افزود: اگر در سطح جامعه بخواهیم عفت را در میان مردم نهادینه کنیم، یکی از عوامل تاثیر گذار در این موضوع فیلم ها و سریال هایی است که از صدا و سیما پخش می شود. نوع معاشرت ها و مهمانی هایی که در فیلم ها نشان داده می شود، برخورد هایی که بین زن و مرد انجام می شود و پوشش زن ها در فیلم ها، هه از موضوعاتی است که تاثیرات به سزایی در ترویج عفاف و حجاب بین مردم جامعه دارد.

ارسال نظر

آخرین اخبار