رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس در شرق استان گلستان گفت که تعداد ۱۰ نیکوکار این شهرستان برای مشارکت در طرح نذر آب چهار با محوریت روستای "گرو" شهرستان میناب استان هرمزگان اعلام آمادگی کردند.

۱۰ نیکوکار گنبدی برای مشارکت در طرح نذر آب چهار اعلام آمادگی کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ اصغر نودهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و با یادآوری آغاز اجرای طرح نذر آب چهار از ابتدای تابستان در شهرستان‌های درگیر با مشکل کم آبی استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و کرمان، اظهارداشت: سهم خیران گلستانی ۱۱ روستای شهرستان میناب استان هرمزگان است.

وی افزود: این طرح‌ها در سه محور سلامت و بهداشت، معیشت و خدمات عمرانی شامل تحویل بسته‌های بهداشتی، اعزام تیم‌های تخصصی و پزشکی، توزیع بسته‌های مواد غذایی و ایجاد زیرساخت‌های عمرانی شامل ساخت و تجهیز تاسیسات آبی به منظور ایجاد دسترسی پایدار به آب شرب و قابل شرب کردن آب موجود در مناطق در حال اجرا است.

به گفته وی، خیران گلستانی با بهبود وضعیت کرونایی استان هرمزگان تا اواخر تابستان با حضور در شهرستان هدف خدمات لازم در قالب  طرح نذر آب چهار را به مردم ارائه می‌دهند که سهم گنبدکاووس روستای گرو است.

رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس اضافه کرد که نیکوکاران این شهرستان تاکنون برای تهیه ۲ هزار و ۸۰۰ متر لوله ۱۱۰ اینچی برای آبرسانی به این روستا به ارزش تقریبی سه میلیارد ریال و تهیه بسته‌های معیشتی و بهداشتی و لوازم التحریر اعلام آمادگی کردند.

نودهی با قدردانی از همراهی همیشگی خیران گنبدکاووس در کمک به نیازمندان، یادآورد شد که نیکوکاران این شهرستان طی سه سال گذشته در اجرای طرح نذر آب یک، ۲ و سه در روستاهای شهرستان نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان در ساخت ۱۰ خانه برای نیازمندان، توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی بیش از پنج میلیارد ریال مشارکت کردند.

«طرح نذر آب» از سه سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور، با هدف تامین آب شرب مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر اجرا شده است و در این طرح علاوه بر آبرسانی به شهرهای درگیر با خشکسالی اموری از جمله حضور داوطلبانه پزشکان و ویزیت رایگان مردم، توزیع بسته‌های معیشتی و دیگر اقلام مورد نیاز انجام می‌شود.

شهرستان گنبدکاووس حدود ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار