مدیر جهاد کشاورزی گلستان:

مدیر جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: تبعات این پدیده (خشکسالی) در کوتاه‌مدت مشهود است و اگر با آن سازگار نشویم خسارات وارده در دوره دراز مدت بسیار سخت و غیرقابل‌جبران خواهد بود.

عدم سازگاری با تبعات پدیده خشکسالی، خسارت های غیر قابل جبرانی خواهد داشت

به گزارش خبرنگار گلستان 24، مختار مهاجر با بیان این مطلب اظهار کرد: راهکارهای کوتاه و بلندمدت برای مقابله و سازگاری با کم‌آبی وجود دارد که همه انواع آن توسط بهره برداران بخش کشاورزی استان در حال  اجرا است .

وی افزود: در هفت سال گذشته به اندازه ۴۰ سال اخیر سیستم های آبیاری نوین در گلستان اجرا شده و به زبان ساده‌تر در طول ۴۰ سال گذشته حدود ۴۰ هزار هکتار و در هفت سال اخیر ۴۰ هزار هکتار دیگر از اراضی گلستان به سیستم آبیاری نوین مجهز گردید.

مختار مهاجر ادامه داد: در این راستا امسال ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای سیستم آبیاری نوین به گلستان اختصاص یافته و تلاش داریم با این اعتبارات بهره مندی حداکثری از منابع آبی در بخش زراعی محقق شود

وی گفت : با یک جهش ۱۰ برابری اجرای این پروژه ها در حال انجام است و اگر قبلا هر سال ۸۰۰  هکتار زمین زیر پوشش آبیاری نوین می رفت در حال حاضر حدود ۸هزار هکتار در سال به زیر پوشش این طرح رفته است.

به‌گفته وی در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد از مجموع ۲۱۰ هزار هکتار زمین زراعی مستعد آبیاری نوین گلستان دارای این تجهیزات بوده و یا در مراحل نهایی اجرای این طرح قرار دارد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار