حسینی گفت: حدود ۱۷ هزار گلستانی در طرح تامین مسکن جوانان و نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی بنیاد مسکن گلستان ثبت نام کردند.

ثبت نام حدود ۱۷ هزار گلستانی در طرح تامین مسکن جوانان

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدمحمد حسینی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: طرح تامین مسکن جوانان و نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی، طرح ابتکاری مدیرکل بنیادمسکن استان گلستان است که اهدافی همچون کمک به جهش تولید و عرضه مسکن در روستاها، کنترل قیمت زمین و مسکن در روستاها، کمک به توسعه و عمران روستاها، کمک به رونق تولید، اشتغال و اقتصاد روستاییان، ماندگاری روستائیان و مهاجرت معکوس به روستاها، جلوگیری از حاشیه نشینی در شهرها، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، تامین مسکن جوانان، زوجهای جوان، مستاجران و علاقه مندان سکونت در روستاها و مقابله و پیشگیری از خسارتهای جانی و مالی در حوادث غیرمترقبه با نوسازی و مقاوم سازی واحدهای فرسوده روستایی را دنبال می کند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: این طرح که در قالب تفاهم نامه با ۲۷ دستگاه اجرایی و دفتر امور روستایی استانداری گلستان کارسازی شده، در مرحله اول با انتخاب ۲۰۰ روستای هدف و ثبت نام از متقاضیان آغاز شده که ثبت نام حدود ۱۷ هزار متقاضی نشان از نیاز مردم و موفقیت این طرح در اهداف مدنظر دارد.

 

وی ادامه داد: این طرح قرار است به دو روش خودمالکی شامل افرادی که زمین برای ساخت مسکن دارند با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰۰ میلیونی و افرادی که زمین در روستاها ندارند، با تامین زمین و تسهیلات تا سقف ۲۳۰ میلیون تومان که ۸۰ درصد آن قرض الحسنه است، اجرایی شود.

 

حسینی اظهارداشت: پایش حدود ۱۷ هزار متقاضی این طرح که ثبت نام در آن در روز ملی ازدواج همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به پایان رسیده، از عید قربان تا عید غدیر انجام خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار