مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراوه‌تپه از برنامه احداث و مقاوم‌سازی ۲ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم و فرسوده مناطق شهری و روستایی این شهرستان مرزی در منتهی الیه شرق گلستان طی سال‌جاری خبر داد و گفت: تسهیلات قرض الحسنه پیش‌بینی شده برای هر واحد مسکونی یک میلیارد ریال است.

امسال ۲ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم مراوه‌تپه نوسازی می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ هوشنگ محمودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون تسهیلات مقاوم سازی و ساخت ۶۳۳ واحد مسکونی شامل نوسازی ۳۳۰ خانه در قالب طرح ویژه مقاوم سازی مسکن روستایی و ساخت و نوسازی ۳۰۳ واحد ویژه محرومان هر یک به مبلغ یک میلیارد ریال ابلاغ شده است.

وی افزود: سقف تسهیلات طرح احداث و مقاوم سازی مسکن روستایی تا سال گذشته هر واحد ۵۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت اقساط ۱۵ ساله بود که این رقم درسال جاری به یک میلیارد ریال و بازپرداخت ۲۰ سال افزایش یافته است.

محمودی بابیان اینکه مراوه‌تپه ۱۲ هزار و ۳۳۱ واحد مسکونی در ۲ نقطه شهری با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر و افزون بر ۱۰۰ روستا دارد، اضافه کرد: از سال ۸۵ تا پایان سال ۹۹ و در قالب اجرای طرح مقاوم سازی مسکن، احداث واحدهای مسکونی تخریب شده بر اثر بلایای طبیعی و خانه‌هایی توسط افراد و مالکان آغاز شد و در نتیجه آن ۶ هزار و ۴۱۴ واحد معادل ۵۲ درصد آن بادوام گردید.

وی گفت: درحال حاضر مراوه تپه پنج هزار و ۹۱۷ واحد مسکونی کم دوام و غیرمقاوم دارد که باید با همکاری صاحبان این خانه‌ها و بنیاد مسکن و مشارکت دیگر نهادها نوسازی شوند که برنامه امسال این نهاد مقاوم سازی ۲ هزار واحد است.

مدیر بنیاد مسکن مراوه‌تپه ادامه داد: در برنامه امسال این نهاد علاوه بر مقاوم سازی ۳۳۰ واحد مسکن روستاییان، ۳۰۳ واحد مسکونی کم دوام و فرسوده در قالب مسکن محرومان این شهرستان مرزی در راستای تفاهم نامه پنج جانبه "کمیته امداد، بنیاد مسکن، بسیج سپاه انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان (علوی) و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)" احداث و نوسازی خواهد شد.

به گفته محمودی، تحقق نوسازی ۲ هزار واحد مسکونی مراوه‌تپه درسال جاری تنها در سایه همکاری مردم این شهرستان میسر خواهد شد ضمن اینکه این نهاد سال گذشته هزار و ۷۷۳ واحد مسکونی را مقاوم سازی کرد.

وی افزود: با تحقق برنامه امسال، آمار واحدهای مسکونی غیرمقاوم مراوه‌تپه از ۴۸ درصد به ۳۲ درصد کاهش خواهد یافت.

شهرستان مرزی مراوه‌تپه افزون بر ۶۷ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستای دارای کد شناسایی سکونت دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار