حق شناس از ممنوعیت تردد به استان گلستان خبر داد و گفت: هیچ مجوزی در کل ایران از سوی فرمانداری ها صادر نمی شود.

ممنوعیت تردد به استان گلستان/ ممنوعیت برگزاری نماز عید سعید قربان و دعای عرفه

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، هادی حق شناس صبح امروز (سه شنبه 29 تیر) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: این جلسه بر اساس شیوع ویروس کرونا در سه روز گذشته برگزار شده تا بتوانیم میزان شیوع ویروس کرونا را کاهش دهیم.

 

استاندار گلستان ادامه داد: در این روزها از ظرفیت تخت های بیمارستانی استان گلستان در ارتش و بخش خصوصی استفاده خواهد شد ولی بحث درمان بیماران کرونایی استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی یکی از چالش های استان به شمار می رود.

 

حق شناس افزود: پیگیر این هستیم که از سوی وزارت بهداشت 50 دستگاه تنفس مصنوعی وارد استان گلستان شود.

 

وی با بیان اینکه در این چند روز باید تصمیم سختی بگیریم، گفت: براساس مصوبه ستاد کرونا ورود به استان گلستان از هر مسیری ممنوع است و پلیس راه و نیروی انتظامی قاطعانه برخورد خواهد کرد و هیچ مجوزی در کل ایران از سوی فرمانداری ها صادر نمی شود.

 

این مقام مسئول بیان کرد: در این ایام حج تعطیل است و دعای عرفه و نماز عید قربان و نماز جمعه تعطیل است و برگزار نخواهد شد و اگر این محدودیت ها اعمال نشود با بحران رو به رو می شویم.

 

حق شناس به محدودیت های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی اشاره و خاطرنشان کرد: ویروس جهش یافته شیوع سریع تری دارد و قابل مقایسه با ویروس ووهان نیست.

 

وی با بیان اینکه روز گذشته ارتش یک مکان برای واکسیناسیون کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان قرار داده است، افزود: ورود ماشین های غیربومی به استان ممنوع است و همچنین خروج خودروهای بومی نیز از استان ممنوع خواهد بود.

 

استاندار گلستان تاکید کرد: این وضعیت تا روز شنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت و در صورتی که ارزیابی های ما در روز شنبه نشان از کاهش بیماران کرونایی بود در این تصمیمات تجدید نظر خواهیم کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار