اختصاص ۱۶۰ میلیارد ریال برای بازنگری طرح هادی روستایی، افزایش ۱۳ درصدی سرقت، آغاز پرداخت پول مالباختگان پرونده معروف به پرهام آزادشهر و صدور مجوز اولیه شیرین‌سازی آب دریای خزر از جمله رخدادهای خبری هفته گذشته گلستان است.

پرداخت پول مالباختگان پرونده پرهام و مروری بر اخبار هفته قبل گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت که مجوز اولیه شیرین‌سازی ۳۲ میلیون متر مکعب از آب دریای خزر برای مصرف شرب در این استان از سوی وزارت نیرو صادر شد.

سیدمحسن حسینی اظهار داشت : مطالعات و برآوردهای متعددی در این باره انجام شده و درخواست گلستان مجوز ۱۰۰ میلیون مترمکعب شیرین‌سازی آب دریای خزر است تا ۵۰ میلیون مترمکعب آب شیرین تولید شود که به طور عمده در غرب استان از جمله بندرترکمن، گمیشان، کردکوی، بندرگز ، آق قلا و گرگان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

**

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت که ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازنگری طرح هادی ۱۵۰ روستای استان در سال ۱۴۰۰ اختصاص یافته که نسبت به سال های قبل از لحاظ اعتبار و تعداد روستا از رشد بالایی برخوردار است.

**

مدیرعامل اتحادیه خبازان گلستان از تعطیلی حدود ۲۰ واحد نانوایی در این استان به دلیل ابتلای همه کارکنان آن به کرونا خبر داد و گفت که با تداوم روند صعودی آمار مبتلایان به این بیماری، احتمال افزایش شمار تعطیلی واحدهای خبازی استان بیشتر خواهد شد.

**

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان با یادآوری این که روزانه بیش از ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا به صورت سرپایی مداوا شده و یا دارو دریافت می‌کنند گفت: اگر آمار مبتلایان سرپایی را نیز به مجموع بستری‌ها اضافه کنیم وضعیت روزهای اخیر گلستان از اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ بدتر شده است.

عبدالرضا فاضل با وخیم دانستن وضعیت شیوع کرونا در این استان گفت که هم اکنون افزون بر هزار بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این استان شمالی بستری هستند.

وی با اشاره به این که وضعیت اورژانس‌ها و بخش‌های مختلف بیمارستانی و مراکز نمونه گیری کرونا در گلستان مملو از جمعیت است، افزود: شاخص بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونای استان از پنج نفر به ازای صد هزار نفر جمعیت عبور کرده که این شاخص نشان می‌دهد استان در وضعیت فراتر از قرمز، بحرانی و وخیم قرار دارد.

**

حسین سعیدی‌راد مدیر امور آب و فاضلاب منطقه گنبدکاووس گفت که هم‌ اکنون به اهالی ۱۸ روستا و ۱۲ نقطه جمعیتی واقع در ۲ بخش مرکزی و داشلی برون این شهرستان مرزی با ۹ هزار و ۲۶۰ نفر جمعیت به صورت سیار آبرسانی می‌شود.

**

حق شناس استاندار گلستان با اشاره به همراهی مطلوب مردم و مسافران در اجرای محدودیت تردد طی روزهای اخیر از کاهش ۳۵ درصدی رفت وآمد خودروها در محورهای برون شهری استان خبرداد و گفت که برای مهار روند روبه رشد شیوع گسترده کرونا دلتا استمرار این رویه و اقدامات مشابه آن ضروری است.

**

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گلستان گفت: وقوع انواع سرقت در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ درصد و کشف و دستگیری عوامل آن نیز ۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیشتر شد.

سرهنگ مجتبی مروتی اظهار داشت: در این مدت سرقت از مغازه، اماکن عمومی، اتومبیل، داخل خودرو و احشام به ترتیب هفت، یک ، پنج ، چهار و ۱۷ درصد کاهش یافت اما تعداد کیف‌قاپی و جیب‌بری در گلستان به ۷۷ درصد و ۶۷ درصد بیشتر از پارسال است.

**

اردوی آماده‌سازی تیم ملی ۶ نفره دوومیدانی نابینایان و کم بینایان ایران اعزامی به پارالمپیک توکیو پس از ۲۱ روز در بندرترکمن به پایان رسید.

در این اردو نورمحمد آرخی از گلستان، مهدی اولاد از فارس، امیرخسروانی از بوشهر، وحیدعلی نجیمی از همدان و علی پیروج و سامان پاکباز از کهگیلویه و بویراحمد حضور داشتند.

**

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که آتش سوزی در بخشی از جنگل‌های گالیکش در محدوده روستاهای "گوگول بزرگ، بش اویلی و ترجنلی" این شهرستان با تلاش چندین ساعته نیروهای منابع طبیعی و مردم بومی مهار شد.

در این آتش سوزی حدود ۱۲ هکتار از عرصه جنگلی و حدود پنج هکتار از مناطق صخره‌ای و علف‌زار این مناطق خسارت دید.

**

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری گلستان گفت: حدنگاری ۴۴۷ هزار هکتار از جنگل هیرکانی در محدوده این استان برای جلوگیری از تصرف سودجویان به پایان رسیده و پنج هزار هکتار باقیمانده به زودی نقشه‌برداری خواهد شد.

عبدالرحیم لطفی اظهار داشت: علاوه بر جنگل‌های هیرکانی، حدنگاری یک میلیون و ۱۸۰ هزار هکتار از مجموع یک میلیون و ۳۹۷ هزار هکتار اراضی ملی زیر پوشش اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری گلستان شامل جنگل، مرتع، ساحل و مستثنیات به پایان رسیده و یا در حال انجام است.

**

ماموران انتظامی بندرترکمن در غرب گلستان طی عملیات مشترک با محیطبانان شهرستان، از مخفیگاه یک شکارچی غیرمجاز ۳۵ قطعه پرنده وحشی از نوع کوکرسفید را کشف و ضبط کردند.

**

رییس کل دادگستری گلستان از آغاز پرداخت پول مالباختگان پرونده معروف به پرهام آزادشهر خبر داد و گفت: اموال محکومان که توقیف شده بود پس از چند مرحله برگزاری مزایده به فروش رفت و پس از انجام تشریفات مالی به حساب حدود هزار و ۷۰۰ مالباخته استان واریز شد.

هادی هاشمیان همچنین از صدور رای پرونده عامل شهادت مرزبان گلستانی در دادگاه کیفری یک گنبدکاووس خبر داد و گفت: متهم اول این پرونده به قصاص محکوم شد.

وی اظهار داشت: برای متهم ردیف اول این پرونده به اتهام مباشرت در قتل سروان نبی الله خطیری فرمانده گروهان هنگ مرزی کرند و به درخواست اولیای دم، حکم قصاص صادر گردید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار