عضو مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت نوسازی واحدهای شالیکوبی در استان، خواستار جلوگیری از خروج شلتوک از استان برای حفظ اشتغال در این بخش شد.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس: ضرورت نوسازی شالیکوبی‌ها در استان/ جلوی خروج شلتوک گرفته شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  گرگان  اظهار داشت: حفظ اشتغال در هر بخشی باید اولویت دستگاه‌های متولی باشد و در صورتی که ظرفیت آن وجود داشت می‌توان به احداث واحدها و ظرفیت‌سازی‌های جدید هم روی آورد.

وی با اشاره به کاهش کشت برنج در گلستان گفت: هرچند کشت برنج در استان محدودتر شده اما تعداد واحدهای فرآوری در این بخش پاسخگوی نیاز استان نیست و لازم است این واحدها نوسازی شود تا جلوی هدررفت شلتوک را بگیرد.

سنگدوینی افزود: کاهش 5 متری سطح آب‌های زیرزمینی در استان اتفاقی ناگوار و ناخوشایند بوده و لازم است تا درباره الگوی کشت و سازگاری با خشکسالی اخیر تصمیمات لازم گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد:  برای مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی و کاهش هزینه‌های تولید جهت بهره‌برداران و حفظ خاک برای زراعت محصولات پاییزه از روش خشکه کاری برنج استفاده شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در استان 160 کارخانه شالیکوبی وجود دارد که ظرفیت مفید آنها 140 هزار تن است و باید ظرفیت بیشتری در این بخش ایجاد کرد.

وی گفت: با نوسازی و احداث شالیکوبی‌ها تا 210 هزارتن در استان موافقت شده است تا علاوه بر جلوگیری از خروج شلتوک و سبوس از استان، اشتغال این واحدها نیز حفظ شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار