مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: موظف هستیم همه ابعاد و لایه های دهه ولایت را در افکار عمومی تعمیق داده و آن را به یک حرکت مردمی و گفتمانی تبدیل کنیم.

ابعاد مختلف دهه ولایت و امامت باید به جریان مردمی تبدیل شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر حجت الاسلام عباسعلی گرزین صبح یکشنبه در کمیته برگزاری ویژه برنامه‌های عید غدیر اظهارکرد: نامگذاری دهه ولایت و امامت در حقیقت به دلیل تفخیم و تعظیم این ایام و برای باز نشر معارف عمیقی که در این دهه اتفاق افتاده، است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان ادامه داد: ما موظف هستیم همه ابعاد و لایه‌ها دهه ولایت را در افکار عمومی تعمیق داده و آن را به یک حرکت مردمی و گفتمانی تبدیل کنیم.

وی افزود: هر جا که توانستیم اتفاقات فرهنگی و اعتقادی را به یک جریان عمومی و مردمی تبدیل کنیم شاهد هستیم این جریانات پایدار شده و قصه محرم از این دست اتفاقات مهم است که در آنچه برنامه‌ریزی داشته باشیم چه نداشته باشیم با یک شور عجیب، مردم خود در آن ورود پیدا می یایند.

گرزین بیان کرد: در دهه امامت و ولایت باید سیر و هدف ما هم چنین باشد و این قصه را به حرکت مردمی تبدیل کنیم زیرا قصه امیرالمومنین در قلوب مؤمنان جای دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان اضافه کرد: تبدیل شدن این امر به جریان مردمی و عمومی نیازمند برنامه‌ریزی در لایه‌های مختلف بوده تا هم جنبه شور و شعور آن احیا و گسترش یابد.

وی ادامه داد: اگر پرچم‌ها، لباس‌های مشکی و علم‌ها و سایر نمادهای فرهنگی محرم در کنار دسته روی‌ها نبود شاید محرم به این اندازه پرشور باقی نمی‌ماند لذا در قضیه غدیر هم مردم فطرتاً به دو مؤلفه شور و شعور نیاز دارند.

گرزین گفت: این اتفاق چند سالی است که توسط دستگاه‌های فرهنگی کشور آغاز شده و از زمانی که بنیاد غدیر تشکیل شد شاهد برکات خوبی در سطح ملی هستیم که نهادهای مختلف دور هم جمع شده اند تا این اتفاق را به شکل جدی تری دنبال کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار