در دیدار امامان جمعه سراسر استان گلستان با نماینده ولی فقیه در گلستان بر اهمیت جایگاه نمازجمعه در اسلام تاکید شد.

نمازجمعه تریبون اصلی نظام است

به گزارش گلستان ۲۴؛ آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار با امامان جمعه سراسر استان که به مناسبت پنجم مرداد روز نماز جمعه برگزار شد،اظهار کرد: تریبون نماز جمعه ، ندای مردم و حلقه اتصال بین مردم و حکومت  است.

وی تاکید کرد: دفاع از این تریبون دفاع از نظام جمهوری اسلامی است.نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: جریان سازی پیرامون بازآفرینی هویت نماز جمعه و ارتقای ظرفیت هدایتگری این نهاد،  ضروری است.

نورمفیدی بیان کرد: هدف از گرامیداشت این ایام بازخوانی و مرور آثار و برکات حضور مردم در نمازهای جمعه، تشریح خدمات و دستاوردهای ارزشمند نهاد نماز جمعه در سطوح ملی و استانی به ویژه در ایام شیوع کرونا و تبیین دیدگاه های امامین انقلاب درخصوص نماز جمعه تراز نظام اسلامی است.

حجت الاسلام کیایی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هم بیان کرد: تریبون اصلی نظام، نماز جمعه است که در آن سیاست های کلی نظام و سیاست های مقام معظم رهبری از طریق این تریبون به مردم تبیین می گردد.

وی افزود: تربیون نماز جمعه تربیون بصیرت و آگاهی دهنده است که از سویی خدمات نظام را به مردم بازگو و از طرفی خواسته های مردم را به مسئولین منتقل می کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار