استاندار گلستان با بیان این که شرایط کرونا در استان عادی نیست، گفت: در صورت ادامه این روند به سمت راه اندازی نقاهتگاه ها خواهیم رفت.

محدودیت های بیشتر کرونایی در گلستان/ نقاهتگاه برپا می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، هادی حق شناس شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری سیمای گلستان اظهارکرد: شرایط استان از نظر شیوع کرونا عادی نیست و اگر این روند ادامه دار باشد، ظرف روزهای آینده، در کل استان تخت بیمارستانی برای بستری وجود نخواهد داشت.

وی افزود: تعطیلی کامل هم مشکلات عدیده ای را برای شهروندان ایجاد می‌کند پس لازم است مردم استان برای پیشگیری از تعطیلی‌ها، پروتکل‌های بهداشتی را به صورت جدی تری رعایت کنند.

استاندار گلستان با بیان اینکه میانگین بستری‌های روزانه هم اکنون به ۳۰۰ نفر رسیده و ابتلاء خانوادگی شده است، تصریح کرد: در حال حاضر هزار و ۳۰۹ بیمار مبتلا به کرونا در استان بستری هستند و ۹۳۰ بیمار هم به صورت سرپایی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

طبق گفته حق شناس با توجه به شرایط استان مانند اسفند ۹۸ است هتل ورزش گرگان را برای نقاهتگاه بیماران آماده کرده‌ایم.

استاندار گلستان در خصوص واکسیناسیون هم گفت: تاکنون ۱۷۲ هزار و ۵۵۴ دوز واکسن در استان تزریق شده که با افزایش مراکز تجمعی، روند واکسیناسیون سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی توضیح داد: ظرف روزهای آینده با تجهیز و اضافه شدن سالن ارتش و مجموعه ورزشی آزادی گرگان و تزریق واکسن در این مراکز، خدمات رسانی به نقطه مطلوب‌تری خواهد رسید.

حق شناس از آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال و رانندگان، خبرنگاران و معلمان از هفته آتی خبرداد و گفت: در برخی شهرستان‌ها مانند گمیشان، آق قلا، کلاله، ترکمن و مراوه تپه، مراجعه برای واکسیناسیون کم و از اهالی این شهرستان‌ها می‌خواهیم برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

استاندار گلستان با بیان اینکه برای سه روز آینده محدودیت‌هایی در نظر گرفته شد، گفت: همه پلاک‌های غیربومی در صورت تردد در استان مشمول جریمه شده و همه تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها، تالارها و همه مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار تعطیل هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار