معصومی اصل گفت: «غدیر» باید چراغ راه ما و دولت های ما باشد تا وحدت و یکپارچگی که مهمترین درس امیرالمونین است به انحراف کشیده نشود.

نقص بشریت، با غفلت از غدیر/ از تاریخ باید درس گرفت

به گزارش گلستان ۲۴؛ منصوره معصومی اصل  استاد دانشگاه و پژوهشگر قرآنی در گفتگو با خبرنگار گلستان ما؛ اظهار کرد: شناخت غدیرمعرفتی می خواهد که همگان باید به آن دست یابند و حال  وروز امروز جامعه ما بلاشک محصول نافهمی از واقعه غدیر خم است.

وی افزود: دشمن در اتاق فکر موصاد به  این نتیجه که باید سه چیز را مسلمانان بیگرند که اولینش «غدیر» است .

این استاد دانشگاه ادامه داد :آنها متوجه شدند که غدیر چه گنجینه عظیمی دارد که اگر از بشریت گرفته شود اسلام ناقص خواهد شد لذا کشویدند این عید توسط مسلمانان بگونه ای برگزار شود که به صورت یک جشن  معمولی بدون هیچ محتوایی باشد تا مردم معنای اصلی این واقعه را درک نکنند.

معصومی اصل با بیان اینکه دشمن شیعیان را در قضیه غدیر «نخاعی»کرد، تصریح کرد: آنچه که امروز نیازداریم فهم درست از معرفت غدیر است .
وی افزود: در اینروزبیش از ۱۰۰ هزار نفر به اذن خداوند در مکان غدیر خم گرد هم آمدند و پیامبر اسلام همه مسائل بعد از خود را برای آنان بازگو کرد وبر نکات مهم ولایت و، عترت و قرآن  تاکید کرد.

وی  خاطرنشان کردند: در غدیر پیامبر وقتی پیام خداوند را که همان ولایت امیر المونین بود را ابلاغ کردند ،همه شنیدند و با پیامبر بیعت کردند در فاصله کمتر از ۷۰ روز با رحلت ایشان تمام مردمی که در غدیر بیعت کردن همه برمی گردند و بیعت خود را فراموش می کنند و انگشت شمار در تاریخ بر بریعت با پیامبر می مانند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: بر سر فهم مردم آن زمان چه می آید که همان هایی که سالیان سال  با پیامبر زندگی کردندو نظرات و تاکیدات ایشان را درباره امیرالمونین  شنیدند اما تغییر ماهیت دادند وهوای نفس بر آنان چیره شد.

وی با بیان اینکه اینها در تاریخ در حال تکرار است، ادامه داد: ما حتی در عصر حاضر می بینیم که این تحریفات  از سوی برخی بزرگان سیاسی نیز در حال انجام بود  و تجربه بعد از غدیر باعث شد کشور اسلامی به خصوص در این ۸ سال عقب بیفتد .

این پژوهشگر قرآنی با تاکید بر درک مفهوم غدیر، گفت: «غدیر» باید چراغ راه  ما و دولت های ما باشد تا وحدت و یکپارچگی که مهمترین درس امیرالمونین است به انحراف کشیده نشود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار