بررسی حقانیت جریان های اسلامی با استناد به قرآن، توسط علی اصغر زنگانه؛

امروز در جهان اسلام دو جریان مقابل یکدیگر قد علم کرده اند و هر گروه حق را به خود نسبت می دهد. اما آیا به راستی کدام یک از این دو علم بر افراشته حق است؟ از کجا باید بفهمیم؟

حق با کدام علَم است (2)

به گزارش گلستان24، امروز در جهان اسلام دو جریان مقابل یکدیگر قد علم کرده اند و هر گروه حق را به خود نسبت می دهد. اما آیا به راستی کدام یک از این دو علم بر افراشته حق است؟ از کجا باید بفهمیم؟

 

حاج علی اصغر زنگانه(مبین)، استاد دانشگاه و مدرس قرآن، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، با رجوع به آیات مقدس کلام الله مجید، چهره حق را از باطل جدا کرده و دست گروه باطل را رو می کند.

این مصاحبه در سه بخش تهیه شده است که بخش دوم آن را در زیر می خوانیم:

 

 

اصغر زنگانه کدام علم حق است

 

شاخص های ارزیابی حق از باطل بر اساس قرآن

1. « وَلَن تَرْضَى عَنکَ الْیَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ الَّذِی جَاءکَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَکَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِیٍّ وَلاَ نَصِیرٍ » (آیه 120 سوره مبارکه بقره)

لَن، نفی ابد است. هرگز تا آخر هستی، یهود و نصاری از شما راضی نمی شوند، مگر آن که ماهیت خود را تغییر دهید و آنچه که آن ها می خواهند بشوید. قرآن می گوید کسانی که نمی خواهد ما مسلمان بمانیم، یهود و نصاری هستند. تا آن حد ایستاده اند تا ما تغییر ماهیت دهیم و خدا می گوید اگر از آن ها تبعیت کردید، خداوند ولایتش را از شما بر می دارد.

 

2. « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ الْیَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِیَاء بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاء بَعْضٍ وَمَن یَتَوَلَّهُم مِّنکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللّهَ لاَ یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ» (آیه 51 سوره مبارکه مائده)

ای کسانی که ادعای ایمان دارید و معتقدید که پرچم حق هستید، یهودی ها، نصاری و مسحیت را سرپرست و دوست خود انتخاب نکنید.اگر کسی آن ها را سرپرست و دوست خود قرار دهد، او را در لیست آن ها قرار می دهم. خدا قوم ظالم را هدایت نمی کند. خداوند تاکید می کند که یهودیان و نصری و مسیحیت را دوست، سرپرست و محل رفت و آمد خود قرار ندهیم.

 

اصغر زنگانه کدام علم حق است

 

3. « لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِینَ آمَنُواْ الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُواْ » 0آیه 82 سوره مباکه مائده)

اگر شما بگردید، شدید ترین دشمنی را برای مومنان در یهود و کافران پیدا می کنید. در آیات قبل هم مشرکان را یهود و نصاری می داند.

 

4. «   یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ الْکَافِرِینَ أَوْلِیَاء مِن دُونِ الْمُؤْمِنِینَ أَتُرِیدُونَ أَن تَجْعَلُواْ لِلّهِ عَلَیْکُمْ سُلْطَانًا مُّبِینًا. إِنَّ الْمُنَافِقِینَ فِی الدَّرْکِ الأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ وَلَن تَجِدَ لَهُمْ نَصِیرًا » (آیات 144 و 145 سوره مبارکه نساء)

ای مومنان کافرین را به عنوان سرپرست خود انتخاب نکنید. آن ها را طرف مشاوره و رهبری خودتان قرار ندهید. آیا فکر نمی کنیدخداوند همین را  در آخرت یک حجت آشکار قرار می دهد؟ کسی این کار را کند منافقی است که در پایین درجات جهنم قرار می گیرد و خداوند برای او یاوری قرار نمی دهد.

 

5. « وَلاَ تَسُبُّواْ الَّذِینَ یَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ فَیَسُبُّواْ اللّهَ عَدْواً بِغَیْرِ عِلْمٍ » ( آیه 108 سوه مبارکه انعام)

حتی به کسانی که غیر از خدا را ندا می کنند و بت پرست هستند هم حق ندارید فحش  و دشنام بدهید. اسلام حتی در حد فحش و ناسزا را اجازه نمی دهد. پس چگونه اجازه داریم به مسلمان فحش دهیم و او را بکشیم؟

 

6. « یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ إِذَا ضَرَبْتُمْ فِی سَبِیلِ اللّهِ فَتَبَیَّنُواْ وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ أَلْقَى إِلَیْکُمُ السَّلاَمَ لَسْتَ مُؤْمِناً » (آیه 94 سوره مبارکه نساء)

ای کسانی که می گویید ما زیر پرچم حق هستیم و مومنیم، اگر خواستید در مسیر خدا قدم بذارید، آگاهانه قدم بگذارید. اسلام انسان جاهل عصبی را نمی پذیرد. حتی اجازه ندارید کسی که مسلمان است را تکفیر کنید.

 

اصغر زنگانه کدام علم حق است

 

7. «  وَمَن یَقْتُلْ مُؤْمِناً مُّتَعَمِّداً فَجَزَآؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِداً فِیهَا وَغَضِبَ اللّهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَاباً عَظِیماً» ( آیه 93 سوره مبارکه نساء)

اگر کسی مومنی را متعمدا بکشد، جزای او جهنم جاودان است. غضب و لعنت خداوند هم شامل حال او می شود و برای او غذاب بزرگی خواهد بود.

 

8. « مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ » ( آیه 29 سوره مبارکه فتح)

کسی که می گوید من زیر پرچم حق هستم باید به جنگ کفار برود که خداوند در قرآن آن ها را یهود و نصاری معرفی کرده است. کسانی که دم از محمد (ص) می زنند، باید با مسلمانان مهربان باشند.

 

ادامه دارد...

 

ارسال نظر

آخرین اخبار