استاندار گلستان با اعلام هشدار در خصوص شیوع روز افزون ویروس کرونا و تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های استان برای پذیرش بیماران جدید گفت که نقاهتگاه بیماران کرونایی از امروز چهارشنبه ششم مرداد ماه در گرگان راه‌اندازی شد.

نقاهتگاه بیماران کرونایی در گلستان راه‌اندازی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، هادی حق‌شناس اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده قرار است سپاه و ارتش تجهیزات درمانی و پزشکی و تخت‌های بیمارستانی خود را به این نقاهتگاه منتقل کنند تا مشکلی در بخش سخت‌افزاری وجود نداشته باشد.

وی افزود: تا روز گذشته هزار و ۳۰۲ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری و حدود هزار بیمار هم به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند که این آمار نشان‌دهنده وضعیت وخیم شیوع کرونا در گلستان است.

استاندار گلستان با تاکید بر این که شرایط استان عادی نیست گفت: در برخی از شهرستان‌های شرق استان ظرفیت بیمارستانی تکمیل شده و حتی از برخی شهرستان‌های دیگر اقدام به انتقال تخت‌های بیمارستانی شده است.

حق‌شناس یادآور شد: برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا نیازمند همکاری مردم در همه بخش‌ها مانند رعایت نکات بهداشتی، استفاده از ماسک، در خانه ماندن، حضور نداشتن در تجمعات و مراسمات هستیم و از سوی دیگر تعطیلی کامل و قرنطینه استان، نیازمند مصوبه هیات دولت است و استان تصمیمی در این زمینه نمی‌تواند اتخاذ کند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر تنها می‌توانیم بر رعایت محدودیت‌های شغلی گروه‌های ۲، ۳ و ۴، تعطیلی تفرجگاه‌ها، پارک‌ها، سالن‌ها و تالارهای پذیرایی، استخر و سالن‌های بدنسازی و محدودیت تردد و ورود و خروج خودروها به شهرهای قرمز استان و همچنین تردد خودروهای غیربومی تاکید و مصوبات داخلی را اجرایی کنیم.

وی عنوان کرد: تعطیلی کامل و مطلق استان بدون شک مشکلات اقتصادی و مسایل دیگر را به همراه خواهد داشت.

استاندار گلستان یادآور شد: تاکنون ۱۷۲ هزار و ۵۵۴ دُز واکسن در استان تزریق شده و تلاش داریم با افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون، روزانه به حدود ۱۱ هزار دُز تزریق برسیم که سالن‌های ورزشی ارتش، مجموعه ورزشی آزادی در گرگان را به این امر اختصاص دادیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار