رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از اضافه شدن بخش‌های غیرکرونایی بیمارستان‌های استان برای بستری مبتلایان کرونا خبر داد.


بحران ِ کرونا در گلستان / ظرفیت بیمارستان‌ها در حال تکمیل/ بستری‌های ثابت و سرپایی از مرز ۲ هزار تَن گذشت
به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: با افزایش بستری‌ها، ظرفیت بخش‌های کرونای استان تقریبا تکمیل شده است و بیمارستان‌ها در حال تبدیل بخش‌های غیر کرونا به بخش کرونا هستند.

 

عبدالرضا فاضل افزود: امروز شمار بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان به هزار و ۴۶۱ تَن رسید که از این تعداد ۱۶۵ تَن به علت وخامت حالشان در آی سی یو بستری هستند و ۵۱ تَن هم با ونتیلاتور برای ادامه زندگی با کرونا مبارزه می‌کنند.

 

فاضل افزود: آمار بستری‌های موقت هم که دارو و تزریق را سرپایی دریافت و ادامه درمان را در منزل طی می‌کنند هم حدود ۹۰۰ نفر است که با حساب این رقم، آمار بستری‌های ثابت و سرپایی استان به بیش از ۲ هزار تَن می‌رسد در حالیکه اسفند ۹۸ حداکثر بستری‌های ما به هزار و ۳۰۰ بیمار رسید

 

فاضل با بیان این که شرایط به مراتب از اسفند ۹۸، بدتر است گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم هم نسبت به ماه‌های اول شیوع این بیماری کمتر شده و اگر وضع به همین منوال ادامه یابد، چشم انداز خوبی برای روز‌های اینده پیش بینی نمی‌کنیم.

 

فاضل از مردم خواست: برای حفظ جان خودشان و عزیزانشان دست کم چند هفته اینده را بیشتر رعایت کنند، از میهمانی‌ها و دورهمی‌ها دست بردارند و تا می‌توانند از اجتماعات حتی در فضای باز فاصله بگیرند و  هنگام خارج شدن از منزل، حتما دو لایه ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بر اساس تازه‌ترین رنگبندی منتشر شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت کرونا در گلستان قرمز است و چند شهر استان از مرز قرمز هم فراتر رفته اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار