جان بابایی گفت: موج پنجم در استان‌های شمالی، سنگین‌تر از موج‌های قبلی است.


موج پنجم در استان‌های شمالی سنگین تر از دفعات قبل است/ در شرایط سخت کرونایی هستیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت در سفر به گرگان از اختصاص بیش از ۴۵هزار تخت بیمارستانی در کشور به بیماران مبتلا به کرونا خبر داد و گفت: امکان افزایش ظرفیت تخت‌ها وجود دارد، اما خدمات دیگر مخدوش می‌شود.

جان بابایی با بیان اینکه متاسفانه اکنون در شرایط سختی هستیم، افزود: در استان تهران، بیش از ۸هزار و ۵۰۰بیمار بستری و تقریباً ۴هزار بیمار بستری موقت داریم.

 وی  ادامه داد: در استان‌های جنبوبی شرایط سیستان و بلوچستان مقداری بهتر شده، اما در استان‌هایی مانند هرمزگان، کرمان و خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی، تعداد بیماران رو به افزایش است.

معاون درمان وزیر بهداشت اضافه کرد: موج پنجم در استان‌های شمالی، سنگین‌تر از موج‌های قبلی است. اکنون در استان گلستان بالای ۲هزار نفر بستری قطعی و موقتی داریم. در مازندران هم تعداد بستری‌ها بیش از ۴ هزار نفر است.

 جان بابایی گفت: تعداد بستری‌های روزانه از تعداد ترخیصی‌ها بیشتر و این جای نگرانی است. البته باوجود افزایش بستری ها، بیماران بدحال به علت واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال، افزایش نداشته است.

او افزود: عادی انگاری، شرایط را سخت کرده و از مردم می‌خواهیم که مسافرت‌ها و اجتماعات را متوقف کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: خوشبختانه واکسیناسیون سرعت خوبی دارد و ظرفیت خیلی خوبی داریم و قطعاً ظرف یکی دو ماه آینده، آرامش بهتری خواهیم داشت.

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در سفر معاون درمان وزیر بهداشت به گلستان با واکسیناسیون افراد بالای ۵۰سال و افزایش دستگاه اکسیژن در استان موافقت شد.

منتظری تاکید کرد: همه امکانات هم اگر جمع شود، اگر مردم همکاری نداشته باشند و به دستورالعمل ها پایبند نباشند، مشکل حل نمی‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار