مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان از ثبت نام حدود ۱۷ هزار گلستانی در طرح تامین مسکن جوانان و نوسازی و مقاوم مسکن روستایی خبر داد.


ثبت نام حدود ۱۷ هزار گلستانی در طرح مسکن روستایی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سید محمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: طرح تامین مسکن جوانان و نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در حال اجراست.

حسینی گفت: در مرحله ثبت نام این طرح که تا روز ملی ازدواج (سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه) ادامه داشت، ۱۶ هزار و ۷۵۰ متقاضی ثبت نام کرده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به روش‌های ساخت این طرح (خودمالک و بنیاد ساخت)، از ارسال پیامک به متقاضیان خبر داد و گفت: خود مالکین ثبت نام شده در این طرح با مراجعه به شعب بنیاد، از خدمات این طرح که تسهیلات قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی است برخوردارمی شوند.

حسینی روش بنیاد ساخت را از دیگر روش‌های ساخت مسکن در این طرح دانست و گفت: بنیاد با کمک سایر دستگاه‌های اجرایی متولی، زمین و منابع مالی این طرح را تامین می‌کند.

او گفت: استفاده از اراضی در اختیار بنیاد، اراضی بل ااستفاده دستگاه‌های اجرایی، تملک اراضی ملی حاشیه روستا‌ها و عرضه مسکن، الحاق به بافت اراضی واقع در محدوده روستا‌ها از روش‌های تامین زمین این طرح که اقدامات اداری آن در حال کارسازی است.

اوگفت: انعقاد تفاهم نامه با برخی از بانک‌های قرض الحسنه و استفاده از منابع مالی طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی از اقدامات در حال اجرا برای تامین منابع مالی این طرح است.

حسینی گفت: برای آغاز عملیات اجرایی این طرح از شهریورماه برنامه ریزی شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار