مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از طراحی و نظارت بر ساخت ۵۰۰ هزار متر مربع از ساخت و سازهای روستایی توسط کارشناسان طراح و ناظر بنیاد مسکن گلستان خبر داد.

طراحی و نظارت بر ساخت ۵۰۰ هزار متر مربع از ساخت و سازهای روستایی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سید محمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن استان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی، از طراحی واحدهای مسکونی توسط دفاتر فنی روستایی و نظارت بر روند ساخت و سازها توسط ناظرین فنی روستایی بنیاد مسکن استان خبر داد و اظهار کرد: بنیاد مسکن استان برای ساخت ۷۰۰۰ خانه روستایی تسهیلات قرض الحسنه ۵ درصدی با بازپرداخت ۲۰ ساله با اقساط ماهیانه ۷۰۰ هزار تومانی تامین کرده است که با توجه به مساحت حداقل ۷۰ متری این واحدها، مهندسان طراح و ناظر بنیاد در سطح استان باید ۵۰۰ هزار متر مربع ساختمان روستایی را طراحی و بر روند ساخت آن نظارت کنند.

وی با بیان اینکه هر واحد مسکونی یک مهندس طراح و یک مهندس ناظر دارد، افزود: تسهیلات ساخت مسکن روستایی در کلیه روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر قابل دریافت است.

مهندس حسینی خاطرنشان کرد: تا کنون ۸۴ هزار واحد مسکونی روستایی با اصول فنی و مهندسی در استان گلستان احداث گردیده و بنیاد برای احداث ۱۰ هزار واحد در سالجاری برنامه ریزی کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار