سازمان هواشناسی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها خبر و نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داد.

تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم، بر اساس پیش بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 24 ساعت آینده در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، کردستان، قزوین، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز و سمنان رگبار، وزش باد شدید و رعدوبرق پیش بینی شده است.

در همین مدت در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و جنوب فارس رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می‌شود.

فردا در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، گیلان، مازندران، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و غرب اصفهان و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب  در جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، برخی مناطق هرمزگان و فارس و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار باران گاهی همراه با وزش باد شدید و رعدوبرق پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی سه شنبه در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز در استان‌های گیلان و مازندران، چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران، البرز و تهران به ویژه در ساعات بعدازظهر بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

طی 5 روز آینده در نوار شرقی کشور و بخش‌هایی از مرکز به ویژه سمنان، جنوب تهران، شمال اصفهان، قم و مرکزی وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش بینی می‌شود.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار باران و رعدوبرق، وزش بادشدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ.

منطقه اثر: آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی.

اثر مخاطره: طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، برخورد صاعقه و احتمال خسارت ناشی از بارش تگرگ و تندباد لحظه‌ای.

توصیه: اجتناب از تردد و اتراق در اطراف رودخانه ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات، احتیاط در عبور از ساختمان های نیمه کاره و تابلوها و تمهیدات پیشگیرانه جهت جلوگیری از خسارت‌های احتمالی ناشی به محصولات کشاورزی.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار