مشاور عالی و جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: پوشش واکسیناسیون با در گلستان با ایده آل فاصله دارد و لازم است تزریق واکسن شتاب بیشتری به خود بگیرد.

پوشش واکسیناسیون در گلستان با ایده آل فاصله دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر محمدجواد کبیر پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی ۱۸ ماه گذشته بالاترین میزان بستری ما در استان به حدود ۲۶۷ نفر رسیده بود اما در هفته گذشته شاهد بستری ۳۲۲ بیمار جدید در روز بودیم.

مشاور عالی و جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: این امر نشان می‌دهد که مردم نسبت به رعایت پروتکل‌ها سهل انگار شده و عادی انگاری وجود دارد.

وی بیان کرد: با توجه به ترکیب جمعیتی سوش دلتا از سیستان و بلوچستان وارد گلستان شده و با انواع برگزاری مراسم مختلف گسترده شده است.

کبیر با بیان اینکه مردم باید همراهی لازم را در این راستا داشته باشند، ادامه داد: در گلستان با در نظر گرفتن بخش خصوصی سه هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی وجود دارد که افزایش بستری‌ها روند خدمت رسانی را دچار اختلال می‌کند.

مشاور عالی و جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: واریانت دلتا با یک گلو درد ساده آغاز می‌شود و مردم تصور می‌کنند که سرماخوردگی بوده و به راحتی آن را به دیگران انتقال می‌دهند.

وی همچنین با اشاره به تزریق واکسیناسیون در گلستان افزود: سن واکسیناسیون در شرق استان را به ۵۰ سال رسانده و در سایر نقاط استان ۵۵ سال است.

کبیر متذکر شد: پوشش واکسیناسیون با آنچه که باید در استان فاصله دارد و باید تزریق واکسن شتاب بیشتری به خود بگیرد.

مشاور عالی و جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اضافه کرد: باید روزانه ۲۵ هزار واکسیناسیون در استان انجام شود که هم اکنون این تعداد ۱۲ هزار و نصف آن چیزی که باید باشد است.

وی بیان کرد: برای ایمنی جامعه باید ۶۰ درصد مردم تا مهرماه حداقل نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کنند تا چرخه ویروس متوقف شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار