فرماندار شهرستان ترکمن در جلسه گروه کاری مناسبت ها و آسیب های اجتماعی ذیل کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان گفت: خانواده یک نهاد معنوی، مقدس، انسان ساز و با ارزش است و کوچکترین نهاد اجتماعی است که در جامعه وجود دارد.

خانواده یک نهاد معنوی مقدس و انسان ساز است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ سیدصادق شیرنگی فرماندار امروز یکشنبه 10 مرداد در این جلسه اظهار کرد: عامل اصلی پیشرفت و توسعه هر کشوری، سرمایه های انسانی آن است و این سرمایه ها در نهاد مقدس خانواده تربیت و پرورش پیدا می کنند بنابراین می توان گفت خانواده خوب و سالم باعث آینده روشن جامعه می شود.

وی در ادامه با اشاره به تاکید انبیا و اولیای الهی بر اهمیت بنیان خانواده افزود: بایستی برای داشتن جامعه سالم و توسعه یافته و پیشرفته توجه خاصی به این نهاد شود.

شیرنگی تصریح کرد: دشمنان ما در جهت سست کردن بنیان خانواده جنگ نرم در پیش گرفته اند لذا باید اگاهی بخشی صورت گیرد چرا که نوجوانان و جوانان سرمایه های جامعه هستند و اگر بدرستی هدایت نشوند جامعه رو به انحطاط کشیده خواهد شد.

وی همچنین در خصوص موضوع بازنشستگی گفت: دوران بازنشستگی را می توان دوران نقش بی نقشی خواند و افزود: بازنشستگان با کوله باری از تجارب، یکی از گنجینه ها و بخشی از سرمایه های ارزشمند جامعه هستند که لازم است از تجارب آن ها در زمینه های مختلف استفاده شود چرا که اینان هر یک به سهم خودشان بخشی از جامعه را ساختند و باعث پیشرفت شدند.

وی افزود: بازنشسته ها برکت هر خانواده و بزرگترین صیانت کننده آداب و رسوم جامعه و در عین حال بزرگترین ابزار برای مقابله با تهاجم فرهنگی هستند .

فرماندار در ادامه تاکید کرد: مسئولین شهری و نهادهای ذیربط بایستی خدمات لازم جهت تامین سلامت روحی و روانی بازنشستگان ارائه دهند.

نماینده عالی دولت در شهرستان در ادامه با اشاره به موضوع شیوع پیک پنجم کرونا گفت: سویه دلتا ویروس کرونا بسیار خطرناک تر و سرعت سرایت آن بسیار بالاست  هرچند تجاربی برای پیشگیری کسب کردیم ولی موفق به درمان کامل آن نشدیم بنابراین خطر تک تک افراد جامعه را تهدید می کند و از این رو رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع  و ترددهای غیرضروری بایستی بطور جدی انجام شود.

گفتنی است جلسه گروه کاری مناسبت ها با محوریت گرامیداشت روز ملی خانواده و تکریم بازنشستگان و گروه کاری آسیب های اجتماعی با محوریت طلاق و راهکارهای پیشگیری از آن امروز با حضور کارشناسان امور بانوان دستگاه های اجرایی شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار