محمدی نیک گفت: مشارکت تشکل های مردم نهاد باعث می شود که سرمایه اجتماعی تبلور پیدا کند.

​تبلور سرمایه اجتماعی با مشارکت تشکل های مردم نهاد

به گزارش گلستان ۲۴؛ «محمدعلی محمدی نیک» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: از 22 مرداد ماه هفته مشارکت های اجتماعی و تشکل ها آغاز شده است و این مهم فرصت مغتنمی است که به دغدغه های این تشکل های مردم نهاد بپردازیم.

 

نماینده سازمان های مردم نهاد در استانداری گلستان ادامه داد: سازمان های مردم نهاد به عنوان سازمان های خودجوش مدنی هستند که رفع مشکلات اجتماعی را وظیفه خود می دانند و برای رسیدن به آرمان های جامعه در تلاش هستند.

 

محمدی نیک یادآور شد: تشکل های پویا و فعال خوبی در حوزه محیط زیست، خیرین و نیکوکاری، ورزشی، سلامت، خانواده و ازدواج تلاش می کنند، در این تشکل ها تعدادی از افراد دغدغه مند دور هم جمع می شوند و پس از سیر فرآیندی در قالب یک مجموعه حقوقی با مجوز از فرمانداری و استانداری با ایجاد فضای مشارکت عمومی و رفع آسیب های اجتماعی فعالیت می کنند.

 

وی افزود: این تشکل های مردم نهاد با بهره مندی از همه توانمندان به عنوان یاوران صدیق در کنار دولت قرار می گیرند و سازمان های مردم نهاد و تشکل ها چشم بینا و قلب تپنده و مهر جاری جامعه هستند.

 

نماینده سازمان های مردم نهاد در استانداری گلستان متذکر شد: در مباحث مختلف سیل و کرونا شاهد حضور  تشکل های مردم نهاد بودیم و این مهم باعث شد که تلخی این مشکلات کمتر به کام همشهری و هم استانی ما شود.

 

محمدی نیک افزود: مشارکت تشکل های مردم نهاد باعث می شود که سرمایه اجتماعی تبلور پیدا کند و با بسیج ظرفیت های اجتماعی می توانند مشکلات و دغدغه های جامعه را کاهش دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار