مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خبرداد:

ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی به مددجویان در قالب دوره‌های گروهی و فردی و براساس رده‌های سنی مختلف در راستای بهبود سلامت عمومی به مددجویان ارائه می‌شود.

4335 خدمت مشاوره وراهنمایی به مددجویان گلستانی درسه ماهه اول سالجاری

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد ، عیسی بابایی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان از ارائه 4335 خدمت مشاوره به مددجویان در سه ماهه اول سال 1400 خبر داد و گفت : خدمات شامل مشاوره ، راهنمایی فردی ، گروهی ، غربالگری شلامت روان و... می باشد.
بابایی بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا ، بخشی از خدمات مشاوره بصورت غیر حضوری وازطریق فضای مجازی با ایجاد گروه برای مددجویان برگزار می گردد که مشاوره های تحصیلی ، مهارتهای زندگی و آموزش های قبل وحین ازدواج ، مهمترین موضوعات مشاوره ای به مددجویان را شامل می شود.
مدیرکل کمیته امداد با تاکید بر نقش مشاوران درجهت کاهش آسیب های اجتماعی وارتقاء سلامت روان ، افزود: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از تمام مشاوره‌های روانشناسی به صورت رایگان برخوردار می‌شوند.
بابایی با بیان اینکه خدمات مشاوره‌ای در کمیته امداد مکمل سایر خدمات فرهنگی است، ادامه داد: مددجویان با موضوعاتی ازجمله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی، اعتیاد، مهارت‌های زندگی، سبک فرزند پروری، شرایط ازدواج موفق و عوامل مؤثر بر تحکیم بنیان خانواده آشنا می شوند .
وی خاطر نشان کرد: درحال حاضر با 16 کلینیک تخصصی مشاوره قرارداد منعقد شده که مددجویان با تشخیص مشاوران برای دریافت خدمات مشاوره ی تخصصی به کلینیک های طرف قرارداد معرفی می گردند.
بابایی با اشاره به اینکه مشاوره‌های تربیتی، تحصیلی، خانوادگی و ازدواج مهمترین موضوعات مشاوره‌ای به مددجویان کمیته امداد است، گفت: در سال گذشته بیش از 10 هزار نفر از مددجویان از خدمات مشاوره‌ای کمیته امداد بهره‌مند شدند.
وی بابیان اینکه خانوارهای نیازمند که سرپرست آنان در زندان هستند می‌توانند از خدمات مشاوره‌ای این نهاد بهره‌مند شوند، گفت: طی تفاهم‌نامه با اداره کل سازمان زندان‌ها مقرر گردید خانواده‌های این افراد نیز از خدمات مشاوره فردی و گروهی و همچنین غربالگری سلامت روان استفاده کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار