امسال ۳۵ دوره آموزشی برای ارتقاء دانش کشاورزان گلستان برگزار می شود.

برنامه ریزی ۳۵ دوره آموزشی برای ارتقاء دانش کشاورزی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان،مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی استان با بیان این مطلب گفت:بیش از ۲۲۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در استان فعالیت می‌کنند که پارسال ۱۳۵ دوره برای ۷ هزار و ۷۴۷ نفر روز برگزار شد و امسال ۳۵ دوره برای یک هزارو ۳۱۷ نفر روز آموزش برگزار می شود.

محمد سبزه گفت:در این دوره ها دانش نوین زراعت و باغبانی ،مکانیزاسیون و حفظ نباتات ،امور دام و پروزش زنبور عسل و آب و خاک و تولید محصولات سالم و ارگانیک آموز داده می شود.

وی افزود:بیش از۳۵۰ کارشناس پهنه در ۴۵ مرکز آموزش و ترویجی جهاد کشاورزی گلستان فعالیت می کنند و هرسال حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی دفتر ترویج استان و حدود ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبارات  ملی و بخش های اجرایی جهاد کشاورزی استان را برای آموزش کشاورزان و تجهیز ۴۵ مرکز ترویج استان هزینه می‌کنیم.

 سبزه با اشاره به شیوع کرونا در استان گفت: تهیه یک برنامه کشاورزی در هفته از تلویزیون و سه برنامه از رادیو مرکز گلستان، تهیه و تولید ۵ فیلم کوتاه آموزشی و ۳ فیلم آموزشی ترویجی در هر سال ، آموزش کشاورزان وآموزش ویژه زنان روستایی و عشایری  و پخش آن از طریق شبکه های اجتماعی از برنامه های امسال این دفتر است.

وی افزود: هرسال ۶۵ کشاورز نمونه بخش‌های مختلف کشاورزی و دامپروری و شیلاتی بر اساس معیار‌ها شناسایی و در یک همایش استان  به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در دی ماه مورد تقدیر قرار می‌گیرند و علل موفقیت آن‌ها را از طریق کانون های یادگیری و به کشاورزان استان معرفی می‌کنیم.

وی از فعالیت کانال اختصاصی مدیریت ترویج جهاد کشاورزی استان بنام استودیو کشاورز شبکه برکت خبر داد و افزود: هر هفته دو برنامه آموزشی ترویجی مورد نیاز کشاورزان استان را در این استودیو تولید و برای مخاطبان عضو از سراسر کشور پخش می‌کنیم.

سبزه همچنین حضور محققان معین در مراکز ترویجی و آموزش های مهارتی به کشاورزان را از فعالیت های این دفتر برای ارتقاء دانش بهره برداران بیان کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار