بیکی با بیان اینکه پاسداشت روز مباهله باید همواره با معرفت افزایی و تبیین اسرار مباهله باشد، گفت: نباید نسبت به ترویج این واقعه بزرگ که در قرآن کریم ذکر شده است، غفلت کرد.

آیه شریفه مباهله باید بیشتر در جامعه تبیین و تفسیر شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهدی بیکی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: مباهله صرفا یک واقعه تاریخی نیست بلکه گنجینه ای از فضائل و حقانیت اهل بیت (علیهم السلام) است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: پاسداشت این روز بزرگ باید همواره با معرفت افزایی و تبیین اسرار مباهله باشد، نباید نسبت به ترویج این واقعه بزرگ که در قرآن کریم ذکر شده است، غفلت کرد.

 

وی ادامه داد: خداوند در سوره مبارکه آل عمران آیه 61 می فرماید: «فَمَنْ حَاجَّکَ فِیهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْکَاذِبِینَ».

 

بیکی گفت: اینکه پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) در برابر عده ای غیرمسلمان به همراه اهل بیتش(علیهم السلام) محاجه کرد نشان از عظمت، حقانیت و معصومیت اهل بیت (علیهم السلام) است، این آیه نشان می دهد که جایگاه اهل بیت (علیهم السلام) نزد پیامبر فراتر از تصورات تاریخی است.

 

وی افزود: تفسیر، تبیین و روشنگری در این آیه شریفه باید بیشتر باشد، علاوه بر آن باید برای این روز مبارک نیز جشن و سرور بر پا کرد و هم برای کودکان و نسل های بعدی فرهنگ سازی کرد و هم غافلان و بی خبران و همچنین معاندان متوجه عظمت این روز در اسلام و آیین و سیره نبوی شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار