استاندار گلستان گفت: طی دو سال گذشته اقدامات خوبی در استان صورت گرفت که شروع آن از سال‌های قبل کلید خورد یکی از موارد منطقه آزاد است که موجب توسعه استان در سال‌های آینده خواهد بود، چک تضمینی توسعه گلستان است.

«منطقه آزاد» چک تضمینی توسعه گلستان/ درآمد خانوارهای گلستانی در کشور یک رقمی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، هادی حق‌شناس در دیداری صمیمی به مناسبت تبریک هفته خبرنگار به دفتر خبرگزاری فارس استان گلستان آمد و ضمن خداقوت به هیئت تحریریه این رسانه اظهار کرد: فلسفه حضورمان در خبرگزاری فارس به پاس قدردانی از تلاش‌های این مجموعه در آگاهی‌رسانی و پیگیری مطالبات مردم و استان است.

وی حرفه خبرنگاری را باارزش خواند و تصریح کرد: رسالت خبرنگاری بسیار خطیر است، هر کسی در این جایگاه قرار می‌گیرد باید با داشتن وجدان کاری ادای تکلیف کند، گرچه این مولفه در همه مسوولیت‌ها جزو ضرورت‌هاست.

استاندار گلستان یکی از دلایل وجود مشکلات در مشاغل مختلف را عدم توجه به موضوعات حرفه‌ای دانست و گفت: صدور مجوز برای فعالیت در هر حرفه به معنای انجام کار حرفه‌ای نیست و هنوز تا حرفه‌ای شدن مشاغل فاصله‌ی معناداری وجود دارد.

حق‌شناس افزود: مشاغلی نظیر جوشکاری، نانوایی، پزشکی، خبرنگاری و ... زمانی که فعالیت حرفه‌ای انجام دهند نیاز به حمایت و مدیریت ندارند، رسالت حرفه‌ای بودن در ذات این مشاغل است.

وی بیان کرد: میزان فروش برخی از شرکت‌های موفق در جهان معادل نفت ایران است، گاهی سرمایه وجود دارد اما مدیران حرفه‌ای برای انجام کار تخصصی وجود ندارند.

استاندار گلستان با اشاره به مسوولیت دو ساله خود در این استان گفت: در این مدت سال‌های سختی را پشت‌سر گذاشتیم که شاید در ایران دیگر تکرار نشود، سال ۱۳۹۸ سیل ویرانگر آسیب‌های زیادی وارد کرد و سال ۱۳۹۹ را با مشکلات پیچیده‌تری گذراندیم.

حق‌شناس در خصوص ارزیابی وضعیت استان طی دو سال گذشته گفت: دو نوع ارزیابی در این زمینه وجود دارد که باید از منظر ذی‌نفعان و متولیان بررسی شود گلستان یک برش کوچک از ایران بزرگ است که متغیرهای متعدد بیرونی در آن اثرگذار هستند.

به گفته وی؛ گلستان و سایر استان‌ها به تنهایی نقشی در تورم ندارند چراکه عرضه و تقاضا در سطح کلان اتفاق می‌افتد و نرخ بیکاری نیز متاثر از اقتصاد ملی اتفاق می‌افتد.

* در 2 سال گذشته تقریبا ۱۰ بحران طبیعی متوجه استان گلستان بود/ گلستان در سال ۱۳۹۹ به لحاظ کسب درآمد خانوارها در بین ۳۱ استان کشور توانست رتبه یک‌رقمی داشته باشد،

استاندار گلستان با اشاره به اینکه در دو سال گذشته تقریبا ۱۰ بحران طبیعی متوجه استان بود، اظهار کرد: سیل ۱۳۹۸ در ذهن‌ها ثبت شد، البته در سال ۱۳۹۹ استان گلستان درگیر سیل بود، دو زلزله نیز به وقوع پیوست، چندین مورد آتش‌سوزی در استان رخ داد اگر این‌ها را در ارزیابی‌ها لحاظ کنیم کارنامه عملکرد گلستان با شرایط عادی متفاوت خواهد بود.

حق‌شناس ادامه داد: در اسفند ۱۳۹۸ ویروس منحوس کرونا در استان شیوع پیدا کرد که متغیری اثرگذار در توسعه استان بوده است همچنین استان درگیر خشکسالی شد سال گذشته نزدیک به ۸۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کردیم و امسال این عدد به دلیل خشکسالی به نصف رسید.

وی با بیان اینکه استان گلستان در سال ۱۳۹۹ به لحاظ کسب درآمد خانوارها در بین ۳۱ استان کشور توانست رتبه یک‌رقمی داشته باشد، گفت: این اتفاق برای این افتاد که سال گذشته وضعیت کاشت، داشت و برداشت کشاورزی بهتر از قبل بود، قیمت‌های تضمینی تغییر کردند، پروژه‌های زهکشی قابل توجه‌ای در استان افتتاح شد، طبیعی است که اینها در وضعیت اقتصادی استان اثرگذار بوده است.

استاندار گلستان بیان کرد: سه الی چهار کار خوب طی دو سال گذشته صورت گرفت که شروع آن از سال‌های قبل کلید خورد منطقه آزاد موجب توسعه استان در سال‌های آینده خواهد بود و یک چک تضمینی برای توسعه محسوب می‌شود.

حق‌شناس از دیگر اقدامات ماندگار در استان را تبدیل ریل عریض به نرمال دانست که این اتفاق در رشد چند برابری صادرات کالا نقش موثری داشته است.

*  زهکشی 3 تا ۱۰۰ میلیارد تومانی خارج از بودجه سال به دلیل سفر مقامات کشوری به استان تخصیص یافت/ مشکل ۱۵ ساله صیادان اترک که جریمه آن حدود ۶ میلیارد تومان برآورد شده بود با پیگیری‌های زیاد این عدد پرداخت شد تا صیادان از این مشکل رهایی پیدا کنند

وی بیان کرد: ابلاغ ایجاد بندرخشک گلستان در سال جاری انجام گرفت، که این پروژه را می‌توان در زمره یکی دیگر از پروژه‌های خوب در استان برشمرد. همچنین زهکشی سه تا ۱۰۰ میلیارد تومانی خارج از بودجه سال به دلیل سفر مقامات کشوری به استان تخصیص یافت.

 

استاندار گلستان گفت: همه مقامات کشور در ایام سیل به استان گلستان آمدند حتی از تابستان تا به امروز یک بار دیگر مقامات کشوری سفری به استان داشتند که هر کدام از این سفرها رهاوردهایی برای گلستان به همراه داشت در دو سفر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به استان نیز بیش از سفر هیئت وزیران بودجه به گلستان اختصاص یافت.

* سهم استان گلستان در ساخت واحد مسکن محرومان با مساعدت مرحوم تابش رئیس فقید بنیاد مسکن کشور از یک‌هزار واحد به ۳ هزار واحد افزایش یافت

حق‌شناس؛ یادی از مرحوم تابش رئیس فقید بنیاد مسکن کشور کرد و گفت: سهم استان ساخت یک‌هزار واحد مسکن محرومان بود که به ۳ هزار واحد افزایش یافت و این واحدها با ۲۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند.

به گفته وی؛ یک مشکل ۱۵ ساله برای صیادان اترک پیرامون آبزی‌پروری وجود داشت که جریمه آن حدود ۶ میلیارد تومان برآورد شده بود که با پیگیری‌های زیاد این عدد پرداخت شد تا صیادان از این مشکل رهایی پیدا کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار