راه‌اندازی بزرگترین بخش مراقبت‌های ویژه استان در گنبد، دستگیری عامل خشونت خیابانی گرگان، کسب رتبه سوم کنکور رشته علوم تجربی توسط دانش آموز بندرترکمنی و افتتاح نخستین آموزشگاه پرورش اسب شمال کشور از جمله رخدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود.

افتتاح آموزشگاه پرورش اسب در بندرترکمن و مروری بر اخبار گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، بزرگترین بخش مراقبت‌های ویژه (آی‌سی‌یو) در بین مراکز درمانی گلستان با ظرفیت ۲۰ تخت‌ ویژه درمان بیماران کرونایی در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) شهرستان گنبدکاووس افتتاح شد.

استاندار گلستان در مراسم افتتاح این بخش درمانی گفت که با اضافه شده ۲۰ تخت مراقب‌های ویژه به ۵۰ تخت قبلی در مراکر درمانی گنبدکاووس ارائه خدمات به بیماران از جمله مبتلایان به کرونا در این شهرستان و دیگر شهرهای شرق استان مطلوب‌تر خواهد شد.

کریمی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز گفت: نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای به کادر درمان و خدمت رسانی به بیماران کرونایی ۱۰۰ پرستار به مراکز درمانی این شهرستان اعزام می‌کند.

**

استاندار گلستان با اشاره به اقدامات دولت دوازدهم برای فراهم کردن زیرساخت‌های مرتبط با توسعه در این استان گفت که راه‌اندازی منطقه آزاد اینچه‌برون به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم باید در اولویت فعالیت‌های دولت سیزدهم در گلستان باشد.

هادی حق‌شناس در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز گلستان به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار اظهار داشت: راه اندازی این منطقه آزاد اردیبهشت امسال در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید که امیدواریم فرایند آغاز به کار آن در دولت سیزدهم سرعت بیشتری بگیرد.

**

رییس کل دادگستری گلستان گفت که با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه، هشت زندانی جرایم غیر عمد این استان آزاد شده و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

حیدر آسیابی افزود: با آزاد شدن این افراد، تعداد کسانی که از ابتدای امسال با کمک خیرین و ستاد دیه استان از زندان آزاد شده اند به ۱۱۹ زندانی رسید .

**

فردی که با در دست داشتن تبر و چاقو در خیابان به مردم گرگان حمله کرده و موجب قتل یک نفر و مجروح کردن عده‌ای دیگر شده بود با حضور پلیس در صحنه جرم دستگیر شد.

**

در جلسه کارگروه ساماندهی امور گندم ، آرد و نان گلستان قیمت انواع نان گران شد.

براساس مصوبه این کارگروه قیمت بربری با وزن چانه ۴۲۵ گرم هزار تومان و بربری با وزن چانه ۵۷۰ گرم ۲ هزار تومان، نان سنگک با وزن چانه ۶۰۰ گرم ۲ هزار و ۲۰۰ تومان، تافتون با وزن چانه ۲۷۵ گرم ۸۰۰ تومان تعیین شد.

**

پیکر سرباز شهید عبدالجبار مختوم نژاد عصر روز دوشنبه گذشته با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده شهید و فرمانده انتظامی گلستان و سایر مسوولان نظامی و انتظامی استان در ستاد فرماندهی انتظامی گنبدکاووس تشییع و بعد از انجام مراسم وداع در زادگاهش روستای حاجی قوشان این شهرستان به خاک سپرده شد.

سرباز شهید عبدالجبار مختوم نژاد" متولد سال ۱۳۸۰، مجرد و اهل شهرستان گنبدکاووش در شرق استان گلستان بود که در یکی از عملیات‌های پلیس پایتخت با متهمی که قصد متواری شدن داشت، درگیر و بر اثر ضربات چاقو در قلب به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

**

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان گفت که ۶۳ هزار و ۵۴۵ نفر از اهالی ۱۸ تا ۵۰ سال مناطق روستایی و عشایری و نیز شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان، زیر پوشش این صندوق قرار دارند که ۱۴ هزار و ۱۸۸ نفر آنها زن و بقیه مرد هستند.

دانیال پولادوند اظهار داشت که عضویت در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر مختص مردان نیست و همه افراد بالای ۱۸ سال و کمتر از ۵۰ سال گلستان می‌توانند با پرداخت ماهانه از ۳۲۵ تا ۹۵۰ هزار ریال به عضویت این صندوق درآیند و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

**

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان دامپزشکی گلستان گفت که مزارع پرورش میگوی گمیشان واقع در غرب استان تا زمان برداشت محصول تحت نظارت دامپزشکان قرار دارد.

شاپور فکوری اظهار داشت: سایت فعال مزارع پرورش میگو گمیشان به طور کامل تحت کنترل بوده و به جز کارگران، از ورود سایر افراد به این محدوده جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۴ مزرعه پرورش میگو با رها سازی بیش از ۱۳۷ میلیون قطعه در سطح هزار و ۲۵۰ هکتار در سایت گمیشان وجود دارد .

**

"عرفان کرپه" دانش‌آموز شهرستان ترکمن موفق به کسب رتبه سوم رشته علوم تجربی در کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ شد.

**

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: راهنمایان گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی با هدف حفظ سلامت هموطنان فعالیت‌های خود را به‌صورت داوطلبانه متوقف کردند.

یاسر قندهاری ادامه داد: فعال نبودن تاسیسات گردشگری مجاز برحسب دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا موجب شد تا فعالیت گروه‌های غیرمجاز گردشگری افزایش یابد.

**

فرماندار بندرترکمن از افتتاح نخستین آموزشگاه پرورش اسب و سوارکاری شمال کشور در این شهرستان ساحلی خبر داد و ابراز امیدواری کرد با افتتاح این آموزشگاه علاوه بر توسعه گردشگری و اشتغال، زمینه اشتغال پایدار علاقمندان به یادگیری مهارت و حرفه‌های مختلف حوزه پرورش اسب و سوارکاری ایجاد شود.

سیدصادق شیرنگی افزود: در این مرکز، آموزش‌هایی نظیر سوارکاری مقدماتی و پیشرفته، نعل بندی اسب و کارگر فنی جایگاه اسب به علاقمندان ارائه می‌شود.

**

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین استانداری گلستان گفت که سامانه‌ای برای شناسنامه‌دار شدن فرزندان اتباع خارجی با مادر ایرانی تعریف شده که تاکنون ۶ هزار نفر از واجدان شرایط استان در این سامانه نام نویسی کردند و فرآیند قانونی کار در حال انجام است.

علی اصغر میرزایی افزود: برای تعدادی از متقاضیان واجد شرایط، شناسنامه صادر شده و امیدواریم تا پایان امسال وضعیت بیشتر آنان تعیین تکلیف شود.

**

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به شرایط سخت کرونایی کشور و در پیش بودن ماه محرم و آیین‌های سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) تصریح کرد که مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا باید فصل الخطاب برگزاری مراسم‌های عزاداری باشد تا سلامت عمومی مردم به خطر نیفتد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار