در یکی از تازه‌ترین شایعات کرونایی که مخصوصا در مناطق شمالی کشور انتشار وسیعی هم پیدا کرد، ادعا شده پزشکان استان گلستان در اقدامی متهورانه پروتکل‌های سازمان جهانی بهداشت و توصیه چینی‌ها را زیر پاگذاشته و با کالبدشکافی فوتی‌های کرونا به راز این بیماری دست یافته‌اند.

«درمان کرونا فقط با قرص!»؛ باکتری کشنده شایعه این بار از گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از سیتنا، طبق اکتشاف منتسب به متخصصان گرگانی، کرونا اصلا ویروس نیست بلکه باکتری است که باعث لخته شدن و انعقاد خون می شود و با چند داروی ابتدایی مثل آسپرین و یک برند دارویی دیگر که چند جا اسم آن تکرار شده می‌توان آن را درمان کرد.

با جست‌وجوی بخش‌هایی از این پیام که با عنوان فوری فوری، پخش شده می‌توان دید همین مضمون و جملات اواسط خرداد پارسال تحت عنوان «ادعای پزشکان ایتالیایی درباره کرونا» در بعضی رسانه‌ها منتشر شد؛ ترکیب چند جمله و اصطلاحات پزشکی و ...  که احتمالا برای تبلیغ یک دارو جان مردم را به بازی می‌گیرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با ابراز تاسف از بروز چنین شایعاتی در شرایط بسیار حساس کنونی استان گفت این موارد منجر به سردرگمی مردم شده و بسیار مخرب است. علاوه بر اینکه اعلام شد پزشکی که در این خبر از آن نام برده شده غیر واقعی و موجودیت خارجی در استان گلستان ندارد.

برای مقابله با کرونا هر خبری را که مشاهده کردید نشر ندهید شاید خودش عامل شیوع کرونا شود.

توصیه می‌شود قبل از حتی مطالعه یک مطلب اول از منبع آن مطمئن شوید، در فضای مجازی مانند زندگی در هر محیطی اول شناخت، بعد اطمینان سپس نشر مطلب.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار