احمد گلچین معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان،ضمن تبریک هفته و روزخبرنگار، گفت: در سه ماهه ابتدای سال، در حوزه مطبوعات ۱۵ مجوز صادر شده است.

تاکنون حدود 300 نفر از اهالی گلستان واکسن دریافت کرده اند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، احمد گلچین اظهار کرد: رسانه ها با نقش آفرینی در توسعه استان و کشور تاثیر گذارند و آن ها با تبادل اطلاعات و آگاهی بخشی و بالابردن دانایی به عنوان یکی از ارکان توسعه به شمار می روند.

وی افزود: امروز در عصری به سر می بریم که رسانه ها جزء جدایی ناپذیر زندگی ما به شمار می روند  و معتقدم رسانه ها در مسیر توسعه برای استان نقش ممتازی را می توانند ایفا کنند.

گلچین با قدردانی از اهالی رسانه که در بحران سیل و کرونا و ... در فعال کردن و نقش آفرینی اقشارجامعه نقش بارز و برجسته ای  داشتند، افزود: آن ها همچنین در  امیدبخشی به مردم و همسو کردن  آنها  برای کمک به حل بحران کرونا و دیگر مسائل مربوط و مرتبط به توسعه استان نقش دارند.

وی ادامه داد: خانه مطبوعات و رسانه‌های استان گلستان با تلاش و پیگیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه ثبت شد و هیات مدیره در حال پیگیری مطالبات اصحاب رسانه استان است.

گلچین بیان کرد: رتبه بندی خبرنگاران یکی ازضرورت ها است که آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع رسانه‌های کشور درخواست رتبه بندی کنند.

وی افزود: حتی در استان دستورالعملی را بومی سازی کردیم و خارج از اختیاری که وزارت خانه داده بود فراخوان دادیم تا خبرنگاران استان را رتبه بندی کرده که ملاکی برای حمایت از خبرنگاران باشد اما مورد استقبال قرار نگرفت.

گلچین درخصوص واکسیناسیون اهالی رسانه، گلستان، گفت:با هماهنگی انجام شده با علوم پزشکی واکسیناسیون خبرنگاران آغاز شده و تاکنون حدود ۳۰۰ نفر واکسن دریافت کرده‌اند.

وی در مورد مشکلات مسکن خبرنگاران گفت: با پیگیری‌های انجام شده، بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزارت مسکن و شهرسازی تفاهم نامه‌ای منعقد شد که براساس آن ۱۰ هزار واحد مسکونی درسطح کشوردر مدت سه سال ساخته شده و به اصحاب فرهنگ وهنر و رسانه درصورت داشتن شرایط تحویل داده خواهد شد.

گلچین در خصوص تعداد مجوزهای صادر شده در سال ۱۴۰۰ گفت: در سه ماهه ابتدای سال، در حوزه مطبوعات ۱۵ مجوز صادر شده که شامل پنج پایگاه خبری، دو فصلنامه، دو دوفصلنامه و ۶ ماهنامه است.

وی افزود: علی رغم پیش بینی برنامه های متنوع فرهنگی و هنری و رسانه ای برای هفته خبرنگار اما به علت شرایط کرونا دراستان ناچار شدیم بسیاری را حذف کنیم و برنامه هایی را یا به صورت مجازی و یا با حداقل افراد را اجرا کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار