مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: برای افزایش شور محرم، فضاسازی محیطی امسال پررنگ تر از سنوات گذشته است.

فضاسازی محیطی محرم امسال پررنگ تر از سنوات گذشته است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر حجت الاسلام عباسعلی گرزین شامگاه دوشنبه در آیین سیاه پوش کردن، برج گرگان اظهار کرد: از همراهی تمام دستگاه‌ها و نهادها مانند سپاه، شهرداری گرگان، سازمان سراج، هیئت‌ها و غیره که در برافراشتن این پرچم و در برگزاری این مراسم به ما کمک کردند، تشکر می کنم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: سیاه‌پوش کردن برج گرگان، لباس مشکی پوشیدن برتن شهر است و نشان می دهد که این ملت‌ها و نسل ها یکی پس از دیگری حسینی بوده و حسینی هستند و خواهند بود.

وی اضافه کرد: هیچ تهدیدی این نسل حسینی را از حسین (ع) جدا نمی‌کند؛ نسلی که از سرزنش هیچ سرزنش کننده‌ای از تهدید هیچ تهدیدکننده ای و تحریم هیچ تحریم کننده ای، نهراسیده، نمی هراسد و نخواهد هراسید.

گرزین بیان کرد: مراسم امروز که در اوج کرونا نمایندگانی از مردم و عزاداران حسین در اینجا جمع شده به خاطر این است که مردم ببینند مسئولان آنها در صف اول خادمی امام حسین (ع) و بزرگداشت یاد و نام حرکت عاشورایی هستند.

وی گفت: این برنامه در راستای اقامه انقلاب حسین و اقامه اهداف بلند تاریخی امام حسین (ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تاکید کرد: اقامه عزاداری در نهایت سلامت برگزار شده و پروتکل ها خط قرمز هیئت ها هستند.

گرزین گفت: سازمان تبلیغات اسلامی بر این امر تأکید کرده که برای جبران شرایط حاکم کرونایی فضاسازی شهرها را مضاعف کنیم.

وی افزود: طبق برآوردهای علمی که نهادهای متولی ارائه کرده‌اند در ماه رمضان و محرم به صورت طبیعی آسیب های اجتماعی به صورت محسوس کاهش می‌یابد که به خاطر حرمت این ماه ها است لذا به این نتیجه رسیدیم حال که برخی به خاطر احتیاط و بیماری نمی توانند در مراسم شرکت کنند برای افزایش شور حسینی فضاسازی محیطی را در روستاها و شهرها مضاعف کرده تا حس محرم و عزای امام حسین (ع) را بیشتر القا کند.

وی توضیح داد: شهرها تا دو یا سه برابر گذشته سیاهپوش شده و تمام تابلوها و بیلبوردها در اختیار تبلیغات فرهنگی قرار گیرد.

گرزین گفت: پل‌های عابر پیاده، استندها و تابلوهای تبلیغاتی با درایت مسئولان به عشق اباعبدالله الحسین در دو ماه ابتدای محرم سیاهپوش شده تا شاهد دستاوردهای حداکثری فرهنگی باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار