رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: برای برداشت آب دریای خزر جهت مصارف شرب و صنعت سه سال گذشته درخواست دادیم اما موافقت نشد.

طرح برداشت آب دریای خزر را سه سال پیش پیشنهاد داده بودیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از برنا از گرگان؛ علی محمد چوپانی در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی گلستان همزمان با آغاز بیماری کرونا در کمتر از یک هفته 15 میلیارد تومان جهت خرید تجهیزاتی نظیر ماسک، تب سنج و دیگر تجهیزات مقابله با کرونا اختصاص دادند.

وی تاکید کرد: این افراد سرمایه های اجتماعی استان و کشور هستند اما متاسفانه تشکری از این خادمین و خیرین صورت نگرفت.

وی ادامه داد: در جریان سیل گلستان اتاق بازرگانی روزانه 25 هزار وعده غذایی تهیه و بین سیل زندگان توزیع میکرد.

رئیس اتاق بازرگانی گفت: اتاق بازرگانی در بحث قیمت گذاری محصولات زراعی تلاش و پیگیری های زیادی برای افزایش قیمت خرید تضمینی محصولات داشت اما متاسفانه دولت در این موضوع تدبیر نداشت.

چوپانی یادآور شد: برای برداشت آب دریای خزر جهت مصارف شرب و صنعت سه سال گذشته درخواست دادیم اما موافقت نشد و در حال حاضر هزینه های اجرای این پروژه سه برابر شده است.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان بیان داشت: در اتاق بازرگانی به پدیده اضمحال سود در تورم رسیدیم و دولت به پیمانکاران اوراق قرضه داده است اما این در حالی است که شاهد افزایش چند برابری اقلام براثر تورم بودیم و این مسئله باعث ورشکستگی این پیمانکاران شد.

وی تاکید کرد: پدیده تورم 50 درصدی با سودهای اوراق قرضه 20 درصدی همخوانی ندارد.

چوپانی اضافه کرد: رسانه ها باید این آگاهی را به مردم بدهند که  پول های خود را وارد حوزه اقتصادی و تولید کنند.

وی در پایان در خصوص مسئله پتروشیمی گفت: مسئولان پتروشیمی با عملکرد نامناسب و بد باعث دلسری مردم شدند که در حال حاضر امیدواریم مشکلات این حوزه برطرف شود.


 

ارسال نظر

آخرین اخبار