استاندار گلستان با قدردانی از تلاش فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی گفت: رسانه‌ها به ویژه صدا وسیما برای رسیدن به اهداف تعیین شده در نظام وظیفه مهمی را بر عهده دارند و در این میان خبرنگاران مسئولیت سنگینی را بر دوش دارند.

خبرنگار وجدان بیدار جامعه است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، حق شناس با بیان اینکه خبرنگاران با وجود همه موانع طبیعی و غیرطبیعی همواره برای انتشار اخبار کوشیده اند، افزود: سیل، زلزله و کرونا هم نتوانست، قشر زحمتکش خبرنگار را از بیان آخرین وضعیت استان باز دارد که این شایسته تقدیر است. وی بر ضرورت پرهیز از عادی انگاری در مورد خطرات کرونا نیز تأکید و تصریح کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به شکل فراگیر و البته اقناعی از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی به ویژه رسانه ملی و استانی همچنان اطلاع‌رسانی شود ضمن آنکه لازم است دیگر نهادهای فرهنگی و گروه‌های مرجع نیز برای آگاهی بخشی به مردم و فرهنگ سازی استفاده از ماسک و عمل به توصیه‌های بهداشتی، پررنگ تر از قبل وارد عرصه شوند. استاندار گلستان همچنین خبرنگاران را اندیشه سازان آگاه و دردمندی دانست که در مسیر تعالی افکار عمومی، روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه تلاش می‌کنند و وجدان بیدار جامعه هستند.

منتظر حجت، مدیرکل صدا و سیمای استان هم با اشاره به سختی‌های طاقت فرسای حرفه خبرنگاری افزود: علاوه بر استرس ها و فشارهایی که این حرفه به همراه دارد، خبرنگاران همواره در بحران‌ها و مشکلات نیز در خط مقدم در حال فعالیت هستند. منتظر حجت همراهی و همکاری در انعکاس اقدامات دستگاه‌ها را از مهمترین دغدغه‌های همکاران صدا و سیما دانست و اظهار داشت: کار اصلی رسانه، افزایش امید در جامعه است و در کنار این امر با انتقال نظرات و انتقادات مردمی در خصوص کمی‌ها و کاستی‌های احتمالی به دستگاه‌ها به حل مشکلات کمک می‌کند. وی نقش آفرینی پر رنگ خبرنگاران در بحران کرونا را از جمله فعالیت های برجسته خبرنگاران صدا و سیما در این زمینه برشمرد و افزود: خبرنگاران در عرصه مقابله با کرونا، همپای کادر پزشکی و درمان، ایثارگرانه در سطح استان حضور داشته اند که این موضوع قابل تقدیر و ستایش است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار