مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از اجرای طرح «هر خانه یک حسینیه» در استان خبرداد و گفت: در این طرح مبلغان بومی و ذاکران و مداحان به منازل افرادی که درخواست داده اند، اعزام می شوند.

طرح «هر خانه یک حسینیه» در گلستان برگزار می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد بعدازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با عنایت به الزامات و محدودیت‌های ایام بیماری کرونا و رعایت سلامت عزاداران حسینی و مردم، طرح «هر خانه یک حسینیه و یک تکیه» در گلستان بنیان نهاده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: در این طرح مبلغان بومی و ذاکران و مداحان به منازلی که درخواست داده اند، اعزام می‌شوند.

وی توضیح داد: مردم می‌توانند با ارسال پیامک و یا با مراجعه به ادارات استانی از این طرح استفاده کنند که این امر در معاونت فرهنگی برنامه‌ریزی شده تا این آئین در منازل در فضای باز و با رعایت پروتکل‌ها برگزار شود.

سلیمانی فرد بیان کرد: با این روش مردم می‌توانند دل در گرو قافله عاشوراییان و کربلاییان داشته و از مواهب این ماه بهره مند شوند.

اجرای طرح شمیم حسینی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان همچنین اظهارکرد: با توجه به اینکه بخش اعظمی از موقوفات گلستان مربوط به اقامه تعزیه داری معصومین مخصوصاً حضرت سیدالشهداء (ع) است، طرح شمیم حسینی با تفاهم نامه سازمان تبلیغات، اوقاف و شورای هیأت مذهبی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این طرح بیش از ۵۰۰ هیئت مذهبی از عوائد موقوفات بهره‌مند شده تا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نسبت به اقامه عزا و تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) اقدام کنند.

سلیمانی فرد گفت: از این تعداد، ۱۵۰ هیئت مربوط به مرکز استان و بقیه در سایر شهرستان‌ها است که با معرفی تبلیغات اسلامی، حواله‌هایی برای کالاهای اساسی مانند برنج، روغن، چای و محصولات فرهنگی بین آنها توزیع می‌شود که مبلغ هر بسته یک میلیون تومان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار