کبیر گفت: اگر این‌ صحبت‌ها که بازیکنان تیم ملی می‌گویند واقعا درست باشد و شاهین طبع به آن‌ها گفته باشد برای حضور در تیم ملی که پیراهنش قداست دارد باید از کانال او بگذرند و در تیم باشگاهی‌اش حاضر باشند، باید برای تیم ملی نگران باشیم.

حواشی پیرامون سرمربی سابق تیم شهرداری گرگان بررسی شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ اسدالله کبیر رئیس سابق فدراسیون بسکتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا پیرامون نتیجه بسکتبال ایران در المپیک اظهار داشت: وقتی در گروه سه تیم قدرتمند قرار داریم، نباید انتظار سه برد داشته باشیم اما اینکه خوب بازی کنیم توقع نا به‌جایی نیست. بازی اول و سوم خوب بود ولی در برابر آمریکا فاجعه بودیم چون اصلا تمرکز نداشتیم.

کبیر درمورد وضعیت کنونی بسکتبال گفت: باید یک فکر اساسی درمورد این وضعیت بکنیم چون وضعیت ما دیگر حتی در آسیا هم مطلوب نیست. باید برنامه‌ریزی درست و مدون در کنار برگزاری درست لیگ داشته باشیم و با یک برنامه گزینشی خوب شرایط را تغییر دهیم.

وی درمورد بازیکنان دورگه تیم ملی گفت: بهتر بود به جای این ۳ بازیکن دورگه‌ای که به المپیک رفتند و عملکرد خوبی هم نداشتند، سه بازیکن جوان داخلی می‌رفتند تا حداقل تجربه المپیک و میدان بزرگ را کسب کنند. هرچند که ما در اردو‌های تیم نبودیم و نظر کادرفنی را نمی‌دانیم.

بازیکن سابق تیم ملی بسکتبال درمورد حواشی تیم ملی اذعان داشت: اگر این‌ صحبت‌ها که بازیکنان تیم ملی می‌گویند واقعا درست باشد و شاهین طبع به آن‌ها گفته باشد برای حضور در تیم ملی که پیراهنش قداست دارد باید از کانال او بگذرند و در تیم باشگاهی‌اش حاضر باشند، باید برای تیم ملی نگران باشیم و تیم شرایط خوبی ندارد. البته باید مسائلی این‌چنینی را دو طرفه بررسی کرد و به ریاست فدراسیون و سرمربی تیم ملی نیز مجال صحبت داد تا از خود دفاع کنند.

رئیس اسبق فدراسیون بسکتبال درمورد ذهنیت تیم ملی بیان داشت: ‌که ما ذهنیت منفی داشتیم حقیقت محض بود و ما نباید نگرشی تا این حد منفی می‌داشتیم که به هر ۳ تیم می‌بازیم. شاید اگر با امید وارد رقابت‌ها می‌شدیم می‌توانستیم از سد چک بگذریم اما خب این موضوع که بسکتبال ما از این ۳ تیم عقب‌تر است را نمی‌توان کتمان کرد‌. مثلا چک برای رسیدن به المپیک تیم‌های بزرگی را از پیش رو برداشت.

وی درمورد برنامه ریزی برای آینده بسکتبال گفت: باید همین الان یک فکر اساسی کرد و برنامه‌ریزی خوب برای مسابقات قهرمانی آسیا و صعود به جام جهانی و المپیک داشته باشیم. معایب را شناسایی و بررسی کرده و مشکلات را برطرف کنیم.

کبیر درمورد مشکلات ورزش‌ها و فدراسیون‌ها تصریح کرد: مشکلی که در همه فدراسیون‌های ورزشی داریم، حمایت نشدن آن‌ها از نظر مالی‌ست. جالب این‌که همان بودجه‌های مصوب را هم به‌طور کامل پرداخت نمی‌کنند. مثلا والیبال اسپانسر گرفت و مشکلات خود را تا حدود زیادی حل کرد. ما در بسکتبال نیز باید اسپانسر خوب بگیریم. تیم ملی چند شاخه دارد و فقط تیم بزرگسالان نیست. همه این تیم‌ها هزینه دارند و نمی‌توان فقط با بودجه فدراسیون آن‌ها را اداره کرد چون مثلا برای صعود به مسابقاتی مثل المپیک باید چندین مسابقه داد و هزینه دو مسابقه باعث صرف تمام بودجه فدراسیون می‌شود.

وی درمورد مشکلات اقتصادی و رابطه ورزش و دولت گفت: ما باید در فدراسیون درآمد داشته باشیم. مشکلاتی که دولت در بعد اقتصادی به بار آورده بر ورزش هم موثر بوده و ورزش و اقتصاد از هم جدا نیستند. مثلا ۱۰ کشور برتر المپیک همگی از اقتصادهای برتر جهان نیز هستند. ما مشکل اقتصادی داریم و طبعا مشکل ورزشی هم داریم.

سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال درمورد اینده تیم ملی بسکتبال گفت: در کل با این اوضاع تیم ملی بسکتبال ما به مربی سطح بالاتری از مربی‌های داخلی نیاز داریم. البته وقتی مربی سطح بالاتر بیاورید، هزینه لازم هم باید سطح بالاتر باشد و خب ما بودجه آن‌را نداریم. وقتی جایگاه می‌خواهیم باید هزینه کنیم و از فدراسیون با بودجه مناسب حمایت کنیم. 

پیشکسوت بسکتبال ایران درمورد دلیل ناکامی بسکتبال تاکید کرد: دلیل اصلی ناکامی ورزش و به خصوص بسکتبال ما در رقابت‌های مختلف در این چند سال، حمایت نشدن از فدراسیون‌ها توسط دولت بود. از دولت جدید توقع می‌رود با مدیریت مالی مناسب تمام کمک‌های لازم را به فدراسیون‌ها انجام دهد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار