قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: پیش‌بینی می‌شود پیک بعدی کرونا در استان اواخر آبان و اوایل آذرماه رخ دهد.

پیش‌بینی زمان پیک بعدی کرونا در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا؛ دکتر محمدجواد کبیر در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گلستان اظهار کرد: بر اساس تجربیات پیک‌های قبلی کرونا با توجه به برابر شدن میزان بستری‌های جدید و ترخیص بیماران کرونایی در اغلب شهرهای استان، به قله رسیده‌ایم اما هنوز نمی‌توانیم به این قله اعتماد کنیم. در برخی از استان‌ها باوجود اینکه ثبات وضعیت کوتاه مدتی داشتند، دوباره با شیب افزایشی روبه‌رو شدند.

وی افزود: انجام واکسیناسیون در این مقطع، در طی مسیر به سمت قله بی‌اثر خواهد بود اما می‌تواند شرایطی را فراهم آورد که فاصله بین این پیک با پیک بعدی بیشتر شود. هر چقدر پوشش واکسیناسیون تا پایان مردادماه و شهریورماه بیشتر شود، فاصله زمانی بین پایان این پیک و شروع پیک بعدی طولانی‌تر خواهد شد.

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: با رسیدن به پوشش واکسیناسیون مناسب، در پیک بعدی که پیش‌بینی می‌شود اواخر آبان و اوایل آذر رخ دهد، طول و ارتفاع پیک کم خواهد شد.

کبیر در ادامه گفت: به لحاظ رفتار ویروس در خانواده‌ای که یک نفر بیمار شده، همه اعضای خانواده آلوده‌اند و اگر هم هنوز مبتلا نشده‌اند، در معرض ابتلا قرار گرفته‌اند و این افراد باید ارتباطات خود را با دیگران محدود کنند.

وی تأکید کرد: بزرگترین مشکلی که امروز با آن روبه‌رو هستیم، کم‌اطلاعی مردم و عادی پنداری آنهاست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار