حجت الاسلام گرزین گفت: مراسمات تاسوعا و عاشورای حسینی در استان گلستان بدون دسته روی برگزار می شود.

تاسوعا و عاشورای حسینی در گلستان بدون دسته روی برگزار می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم؛ حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: شیوع گسترده کرونا مراسمات محرم امسال را به شدت تحت تأثیر قرار داد و سبب لغو بسیاری از برنامه‌ها و مراسمات شد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری مراسمات محرم گفت: بسیاری از هیئت‌های مذهبی استان گلستان در صفحه‌های اجتماعی به صورت زنده مراسمات محرم و عزادارای همراه با سخنرانی را پخش می‌کنند که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به وضعیت بحرانی کرونا در استان افزود: در این ایام برگزاری مراسمات عزاداری در محیط‌های سربسته و مسقف ممنوع شده و مدت زمان اجرای مراسم نیز در فضای باز دو ساعت تعیین شده است.

وی درباره مراسمات روز تاسوعا و عاشورای حسینی نیز بیان داشت: مراسم عزاداری روز تاسوعا که تا قبل از کرونا با حضور هیئت‌های مذهبی سطح شهرها و با شور و حرارت خاصی برگزار می‌شد امسال به صورت محدود و فقط با حضور نمایندگانی از هیئات مذهبی برگزار خواهد شد.

 حجت‌الاسلام گرزین با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: برای برگزاری مراسم روز تاسوعا، قرار دادن صندلی به فاصله 2 متر از چهار جهت، در خیابان امام خمینی (ره) گرگان با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با موافقت ستاد کرونا نماز ظهر عاشورا نیز به صورت محدود با رعایت فاصله گذاری فیزیکی اقامه می‌شود. امسال در روز تاسوعا و عاشورا که در امامزادگان و بقاع متبرکه شاهد حضور دسته‌های عزاداری بودیم، این مراسمات را برای حفظ سلامت مردم و کمک به کنترل کرونا نخواهیم داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به همراهی خوب هیئت‌های مذهبی در برگزاری مراسمات دهه اول محرم در استان گفت: در اغلب هیئت‌ها، عزاداران و مسئولان هیئت‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی مانند زدن ماسک، عدم برگزاری سوگواری در فضاهای سرپوشیده و رعایت فواصل فیزیکی را رعایت می‌کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار