مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: مراسم عاشورا، اربعین، صفر بهانه‌ای است که ما در راه باشیم و به بیراهه نرویم.

توسعه فرهنگ عاشورا و اربعین بستری برای در راه حق ماندن است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد صبح یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری طرح شمیم حسینی (ع) با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: امام حسین(ع) راه عزت، طریق سعادت و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر را پیش روی ما قرار داده و نهضت ایشان تا عصر ظهور هم پابرجا است و انقلاب اسلامی ایران هم در تداوم نهضت سرخ حسینی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان بیان‌کرد: مراسم عاشورا، اربعین، صفر بهانه‌ای است که ما در راه باشیم و به بیراهه نرویم.

وی افزود: گلستان از جهت برخورداری مردم نیک اندیش و ولایت‌مدار ممتاز بوده که از مصادیق آن می‌توان به موقوفات سیدالشهدا اشاره کرد.

سیلمانی فرد گفت: قاطبه موقوفات به تعزیت شعائر مذهبی به ویژه ماه محرم و تعزیه داری سیدالشهدا برمی‌گردد.

وی ادامه داد: گلستان پنج هزار و ۶۰۰ موقوفه و ۷۱ هزار رقبه وقفی دارد که از لحاظ تعدد رقبات رتبه پنجم کشوری را دارا هستیم و نشان از جایگاه استان در امور خیر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان بیان کرد: طبق منویات رهبری باید موقوفات احیا و از آن در جهت محرومیت‌زدایی استفاده شود که تلاش شده با مردمی کردن وقف و سپردن امور به دست آنها این عمل اتفاق بیفتد.

سلیمانی فرد گفت: هزار و ۳۱۰ مکان مذهبی اعم از مسجد و تبعات آن در گلستان پس از انقلاب اسلامی توسط مومنان برای توسعه فرهنگی و مذهبی بنا نهاده شده که بیش از ۳۳ درصد موقوفات استان را تشکیل می دهد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم محرم، اضافه کرد: در این راستا باید ارتباط نظام مند و منسجمی باید بین اوقاف و تبلیغات اسلامی شکل گرفته تا بتوان با هم افزایی بهتری این مراسم را برگزار کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار