امام جمعه گنبدکاووس گفت: نهضت عاشورا منبع عظیمی از ادبیات مقاومت به معنی عام و ایستادگی در برابر دشمن به معنی خاص است.

نهضت عاشورا منبع عظیمی از ادبیات مقاومت است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام محمود ترابی صبح امروز در مراسم عزای امام حسین (ع) اظهار کرد: نهضت عاشورا به عنوان یک  منبع و معدن عظیم از ادبیات مقاومت به معنی عام و ایستادگی در برابر دشمن به معنای خاص بوده که می‌توان آن را استخراج و به مردم پمپاژ کرد.

وی تصریح کرد: پیوند عمیق باطنی با امام حسین (ع) و ایام سوگواری آن حضرت ذخیره بزرگ الهی بوده که هر ساله در این ایام افرادی تحت تاثیر این ذخیره باطنی عالم قرار می‌گیرند.

امام جمعه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: ما ملت انقلابی باید با این ایام پیوند برقرار کرده تا جامعه ما در مسیر جامعه دینی و اسلامی قرار گرفته و کار بزرگ فرهنگی که سبب تحول در جامعه خواهد شد، ایجاد شود.

وی ادامه داد: قیام و نهضت امام حسین (ع) در طول تاریخ زنده نگه داشته شده و ملت مسلمان ایران در این سال‌ها نشان دادند که این نهضت را احیا و زنده نگه خواهند داشت تا راهروان آن حضرت در جامعه ما رشد و پرورش یابند.

ترابی با اشاره به شیوع کرونا در استان و شهرستان گفت: با توجه به موقعیت ویژه کشور، استان و شهرستان باید فرمایشات رهبری مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات عزاداری اولویت ما باشد.

وی بیان کرد: همه عزاداران حسینی باید دستورالعمل‌های ستاد ملی و شهرستانی مبارزه با کرونا را بدون چون و چرا اجرا کنند و ما هم به عنوان خدمتگزاران مردم این دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنیم.

امام جمعه گنبدکاووس ابراز کرد: خوشبختانه در شهرستان موردی مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات عزاداری گزارش نشده و مردم عزیز در کنار عزاداری‌های خود به حفظ سلامت خانواده‌ها و همشهریان خود احترام گذاشته و عمل می‌کنند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس در این مراسم اظهار کرد: به منظور حفظ سلامت مردم ، عمل به مصوبات ستاد ملی و شهرستانی مبارزه با کرونا و همچنین کمک به کادر درمان امسال هرگونه دسته‌روی و سینه‌ز‌نی در روز عاشورا به سمت امامزاده یحیی بن زید (ع) ممنوع بوده و برگزار نمی‌شود.

وی تصریح کرد: مراسم عزاداری حسینی با ظرفیت محدود، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک عزاداران حسینی در محوطه و فضای باز امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس برگزار شد.

صالح محبی گفت: نماز ظهر عاشورا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در محوطه امامزاده یحیی بن زید (ع) به امامت امام جمعه برگزار شد مردم عزیز نیز برای رعایت بهداشت سجاده و مهر شخصی خود را همراه آوردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار