بیکی گفت: باید سیاستگذاری فرهنگی به گونه‌ای باشد که مسجد نقش بزرگترین رسانه جهان اسلام را ایفا کند.

مسجد باید در سیاستگذاری فرهنگی نقش بزرگترین رسانه جهان اسلام را ایفا کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهدی بیکی به مناسبت «روز جهانی مساجد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: روز جهانی مسجد یکی از دغدغه های مهم و تاثیرگذار در تقویم فرهنگی جهان است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: از این روی که مسجد به عنوان برترین جایگاه و عبادتگاه برای تکامل انسان است و از سوی دیگر به عنوان نماد عبادتگاه مسلمانان به شمار می رود و از دیگر سو، نامگذاری این روز از این جهت است که قبله اول مسلمین به عنوان مأمن مسلمانان از سوی صهیونیست جنایتکار مورد هتک حرمت قرار گرفته است.


وی ادامه داد: در فرهنگ و آیین اسلام در کنار عبادت توجه به مسائل اجتماعی و سیاسی یک اصل مهم است که مورد تاکید است، مسلمانان باید نسبت به مسائل روز جامعه آگاه باشد تا نسبت به اتفاقات و رخدادهایی که در سرنوشت آنها تاثیرگذار است واکنش نشان دهند. باید ظلم ستیز باشند و در برابر ظالم بایستند.


بیکی اظهارداشت: این سیاستی که در اسلام است باعث می شود که سیاستمداران صهیونیستی برای مقابله با آن از هر وسیله ای برای انزوای اسلام استفاده کنند.


وی گفت: تخریب مسجد الاقصی به دست صهیونیست ها یکی از همان سیاست های خصمانه ای است که آنان برای انزوای اسلام و مسلمانان در پیش گرفته بودند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: هوشیاری و آگاهی در برابر این سیاست های اسلام ستیزانه باید در راس برنامه های فرهنگی باشد.

 

وی تاکید کرد: دستگاه های فرهنگی باید سمت و سوی فعالیت های فرهنگی و هنری خودشان را در جهتی قرار دهند که هم مسجد را به عنوان مکانی امن و آرام برای ارتقا و تکامل روحی انسان معرفی کنند و هم این مکان مقدس را به عنوان بزرگترین رسانه جهان اسلام معرفی کنند.


بیکی گفت: در طول تاریخ اسلام مسجد نقش بزرگترین رسانه جهان اسلام را داشته است بنابراین سیاست گذاران فرهنگی باید به گونه ای عمل کنند که مسجد به این نقش پر رنگ برگردد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار