قریشی گفت: امام خمینی (رحمه الله علیه) به عنوان یک شخصیت بی نظیر جهان اسلام است که به عظمت دوباره اسلام در جهان آبرو بخشید.

امام خمینی (ره) به عظمت دوباره اسلام در جهان کمک کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان؛ کانون فرهنگی هنری بعثت پیرواش شهرستان آق قلا یکی از کانون های فعال اهل سنت است که در بسیاری از رویدادهای فرهنگی و هنری استانی و کشور صاحب رتبه، تقدیر و مقام است.

 

یکی از نقاط قوت این کانون فعالیت مسالمت آمیز در کنار کانون های شیعه در همان روستا است که در واقع نماد وحدت و همدلی بین شیعه و سنی را به نمایش گذاشته است. کانون بعثت هم دارای کتابخانه فعالی است و هم دارای بچه های با انگیزه و با استعداد است.

 

به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی (رحمه الله علیه) «تاج محمد قریشی» مدیر کانون فرهنگی و هنری بعثت آق قلا در مصاحبه ای برنامه های فرهنگی هنری کانون را تشریح کرد.

 

با توجه به اینکه سالگرد ارتحال امام خمینی (رحمه الله علیه) نزدیک است، ابعاد شخصیت امام خمینی (رحمه الله علیه) چقدر در برنامه های فرهنگی و هنری شما به عنوان یکی از کانون های اهل سنت تاثیر گذاشته است؟

امام خمینی (رحمه الله علیه) به عنوان یک شخصیت بی نظیر جهان اسلام است که به عظمت دوباره اسلام در جهان آبرو بخشید.

 

پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (رحمه الله علیه) تاثیرات بسیار زیادی در پیشرفت مسائل دینی اهل سنت داشته است، اهل سنت آزادانه آداب و رسوم دینی خود را انجام می دهند.

 

شخصیت امام خمینی (رحمه الله علیه) یک شخصیت فرا دینی و ملی است و ایشان متعلق به همه جهان اسلام است.

 

رابطه کاری شما با کانون های شیعه که در جوار شما هستند چگونه است؟

ما یک زندگی وحدت آفرین و همزیستی مسالمت آمیز در کنار برادران شیعه داریم. آنها در بسیاری از برنامه های ما شرکت می کنند و ما نیز در بسیاری از برنامه های آنها شرکت می کنیم. ما اگر بخواهیم بدون دغدغه زندگی کنیم و اسیر توطئه های تفرقه افکنانه دشمن نشویم باید سیاست وحدت را مدام پیش بگیریم و از هر گونه حرف و حرکت تفرقه آمیز پرهیز کنیم.

 

حمایت های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری استان نسبت به کانون فرهنگی هنری شما چگونه است؟

حمایت های بسیار خوبی از ما شده است در دو بعد گسترش فرهنگ کتابخوانی از قبیل تجهیزات کتابخانه ای و چه در بعد حمایت های مالی از برنامه های مختلف و چه در بعد اعطای جایگاه کانون تخصصی سمعی و بصری استان این حمایت ها تاثیرات بسیار خوبی در ایجاد برنامه ها و تولیدات فرهنگی و هنری داشته است.

 

چه برنامه های وحدت آفرین را برای کانون های شیعه و سنی توصیه می کنید؟

ما خداوند را شاکریم که در کشور اسلامی زندگی می کنیم که در راس آن یک رهبر دینی است، قوانین و احکام آن اسلامی است و ما آزادانه به آداب و سنن مذهبی خود می پردازیم. بر همین اساس بسیاری از سیاست های خصمانه دشمن این است که این نظام دینی و اسلامی که منافع غرب را به خطر انداخته است را از بین ببرند اما باید بیدار و هوشیار بود و نقشه شوم آنها را نقش بر آب کرد.

 

بنده معتقدم کانون های شیعه و سنی مشترکات فراوانی دارند، کتاب آسمانی شان (قرآن) یکی است، دین شان یکی است، پیامبرشان یکی است از این مشترکات که بسیار اصولی و مهم نیز می باشد می توان برنامه های بزرگی ساخت و به سیاست وحدت که یک سیاست حیاتی است کمک کرد.

 

معمولا فعالیت شما به عنوان کانون اهل سنت در چه قالبی است؟

یکی از موضوعات مهمی که بسیار حساس و ضروری است مبارزه با آسیب های اجتماعی در سطح جامعه است، آسیب مذهب و دین نمی شناسد و هر کجا که انسان باشد رخنه می کند.

 

اغلب کانون های اهل سنت با فرهنگ قرآنی با آسیب های اجتماعی مقابله می کنند. هر چقدر که ما فرهنگ قرآنی را در جامعه ترویج دهیم، جامعه سالم تر است و آسیب ها کمتر می شود.

 

ترویج فرهنگ قرآنی را معمولا در چه سطوحی و با چه فرمتی انجام می دهید؟

ترویج فرهنگ قرآنی را معمولا از سنین کودکی در مسجد شروع می کنیم و در قالب قرائت و حفظ قرآن در طول سال برنامه داریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار